Renault a publicat cifrele complete privind situația financiară a grupului după trei trimestre, după ce anunțase, în urma unei ședințe a board-ului, câteva date sumare, care arătau un declin al veniturilor.
Renault Grup a realizat 11,2 miliarde euro venituri în trimestrul al treilea, cu 1,6% mai puțin decât cu un an înainte, în special din cauza vânzărilor în scodere: 852.198 vehicule, cu 4,4% mai puține. Fără declinul generat de retragerea din Iran, scăderea a fost de numai -1,8%. După trei trimestre, grupul are venituri de 39,3 miliarde euro, cu 5,1% mai mici față de anul trecut.
Vânzările din Europa ale Renault Group au fost cu 3,4% mai mici față de trimestrul trei din 2018, pe o piață aflată în creștere în perioada similară. Compania pune scăderea pe seama introducerii WLTP.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Program de guvernare PNL: Liberalii reiau ideea construirii autostrăzii Comarnic - Brașov în parteneriat public-privat, abandonată brusc de Guvernul Dăncilă. Plus, inel feroviar pentru BucureștiÎn afara Europei, Renault Group a înregistrat de asemenea scăderi, dar mai mici decât restul pieței, potrivit datelor remise de companie, respectiv -5,4%, influențate masiv de oprirea vânzărilor din Iran. Fără această piață, scăderea grupului în afara Europei a fost de 0,3%.
Pe piețele din Eurasia, vânzările Renault Group au crescut cu 5,1%, inclusiv în Rusia (+6,1%).
Pe piața din China, scăderea grupului francez a fost de 15,5%, mult sub nivelul pieței, care a avut un declin de -5%.
În total, vânzările Renault Group în primele 9 luni ale anului s-au ridicat la 2,79 milioane vehicule, cu 6% mai puține decât anultrecut.
Veniturile generate de Avtovaz au fost de 9,66 miliarde euro, în trimestrul al treilea, în scădere cu 3,9%, la fel și vânzările către parteneri, Nissan și Daimler, cu 5,5%.
Previziunile pentru ultimul trimestru prevăd un declin de 4 procente pentru întreaga piață auto, la final de an, și maxim 1% pentru piața din Europa. În aceste condiții, Renault Group și-a revizuit țintele pentru acest an la 3 - 4% scădere a veniturilor, în timp ce marja operațională va scădea la 5%.
Vânzările Dacia în acest context au fost foarte bune, contribuind la limitarea declinului companiei Renault. În trimestrul al treilea, Dacia a vândut 166.176 vehicule, cu 9,3% mai multe față de anul trecut, în timp ce pe întreaga perioadă de 9 luni, vânzările au ajuns la 563.268 unități, cu 6,2% mai multe față de anul trecut.
Pe piața din România, grupul Renault a vândut în primele nouă luni ale acestui an un număr de 52.871 de vehicule, ceea ce plasează România pe locul 15 în clasamentul celor mai importante piețe pentru grupul francez.