Vânzările globale de vehicule complet electrice și plug-in hybrid au crescut cu 21% în iulie, datorită celei mai puternice creșteri din China din acest an și în ciuda scăderii cererii în Europa, a declarat firma de cercetare de piață Rho Motion, citată de Reuters.
În Uniunea Europeană, MG Motor, care este deținută de compania chineză SAIC Motor Corp, se așteaptă să fie cel mai puternic afectată de tarifele provizorii impuse vehiculelor electrice importate din China, a declarat pentru Reuters Charles Lester, șeful departamentului de date de la Rho Motion, scrie G4Media.ro.
Se așteaptă ca tarifele să aibă un impact mai mic asupra Tesla, care poate produce la fabrica sa din Berlin, și asupra gigantului chinez BYD, care are încă o prezență modestă în Europa, a spus Lester.
Conform datelor, vehiculele complet electrice și hibridele plug-in – vândute la nivel mondial au fost în număr de 1,35 milioane în iulie, inclusiv 0,88 milioane în China, unde au crescut cu 31% față de anul precedent.
BYD, cel mai mare producător de vehicule electrice din China și din lume, a înregistrat în aceeași perioadă creșteri de 13% și, respectiv, 44% ale vânzărilor sale mondiale.
În Europa, vânzările lunare au scăzut cu 7,8% în iulie, cifrele de la începutul anului fiind în linie cu cele din 2023. În cele șapte luni până în iulie, vânzările au scăzut cu 12% în Germania, cea mai mare piață de mașini electrice din UE.
În SUA și Canada, vânzările de vehicule electrice au crescut cu 7,1% în iulie.
CITEȘTE ȘI Germania rămâne cel mai mare contributor net la bugetul Uniunii EuropeneVehiculele Range-extender, mașini hibride alimentate de baterii care se reîncarcă prin intermediul unui generator de bord, se vând de asemenea în număr mare, a adăugat Lester.
În iulie, Uniunea Europeană a impus taxe vamale provizorii la importurile de mașini electrice fabricate în China. BYD se confruntă cu o taxă de 17,4%, Geely de 19,9% și SAIC de 37,6%, a declarat UE.