BMW a anunțat că vânzările de mașini electrice ale grupului în primele 9 luni ale lui 2017 au depășit deja vânzările de pe întreg anul 2016. Creșterea a fost de peste 64% după trei trimestre, pentru aceste vehicule, în timp ce vânzările totale au crescut cu numai 0,8%.
BMW Group a înregistrat vânzări de peste 10.000 de automobile „electrificate”, adică propulsate exclusiv sau parțial cu energie electrică, în septembrie, fiind prima lună din istoria companiei când depășește acest prag. Cele 10.786 unități au fost generate de nu mai puțin de nouă modele, aparținând brandurilor și subbrandurilor BMW, BMW i, BMW iPereformance și MINI Electric, și aduc o creștere de 50,5% față de luna septembrie din 2016. Totalul de la începutul anului se ridică deja la 68.687 vehicule, cu 64,2% mai multe decât anul trecut.
„Suntem încântați să vedem progresul, dezvoltarea puternică a vânzărilor pentru gama fără rival de vehicule electrice, cu rapoarte independente care confirmă poziția de lider în domeniul electromobilității”, a declarat Ian Robertson, șeful vânzărilor grupului și al brandului BMW. „BMW Group are cea mai mare cotă din piața de vehicule electricate la nivel global; anul acesta, deja am vândut mai multe vehicule electrificate decât în întreg anul trecut și suntem pe cale să atingem ținta noastră de 100.000 de unități până la finele anului.” Potrivit lui Robertson, un rol important l-a avut modelul Serie 5 hibrid plug-in, caer a ajuns pe unele piețe să reprezinte o treime din toate vânzările Seriei 5. Acesta, ca și o bună parte din modelele electrificate ale BMW, sunt mașini cu motor cu combustie care beneficiază de aportul unui motor electric, alimentat de o baterie ce se încarcă la priză. Chiar dacă este un vehicul „electrificat”, acesta încă mai consumă carburant, dar la un nivel redus: 2,1 litri/100 km, atunci când bateria este încărcată.
CITEȘTE ȘI FOTO Ford a început producția SUV-ului EcoSport la Craiova. SUV-ul va fi exportat pe 56 de piețe ale lumiiVânzările pe ansamblu ale grupului BMW au crescut cu 0,8%, încetinind ritmul din lunile anterioare. Volumul total a ajuns la 239.764 vehicule în septembrie și 1,81 milioane pe cele 9 luni. Cea mai mare creștere din acest an a fost înregistrată în rândul modelelor X, de 12.5%, adică 522.360 exemplare vândute. Chiar dacă cifrele sunt recorduri ale BMW Group pentru septembrie și pentru cele T1 – T3, nu putem să nu remarcăm că vânzările pe anumite piețe au scăzut. În Marea Britanie, în septembrie scăderea a fost de 8,1%, fiind influențată de scăderea generală a pieței, iar pe cele 9 luni (186.517) scăderea a intrat pe zona negativă, cu 1,5%, din același motiv. În regiunea Americilor, scăderea de 0,4% din septembrie și de 3,3% pe ianuarie – septembrie a fost generată în special din cauza scăderii din SUA (29.307 vehicule, -0,4% septembrie, 254.962, -5,2% ianuarie – septembrie), dar și a scăderii de 5,5 procente din septembrie (creștere de 7,8% pe T1 – T3).
Dintre mărci, singura care a scăzut a fost Rolls Royce, o marcă de lux care a înregistrat un volum de 276 de vehicule vândute în septembrie și 2.343 de vehicule de la începutul anului.