Fiat Chrysler întoarce spatele chinezilor de la Great Wall Motors, în timp ce BMW negociază semnarea unui parteneriat cu aceștia. Viziunile diferite ale liderilor celor două companii europene au rezultate diferite.
Great Wall Motors este una dintre cele mai mari companii auto din lume, în acest moment, numărându-se printre marii constructori chinezi de automobile. Producția din 2016 a chinezilor a depășit 1 milion de vehicule, apropiindu-se de concurenții mai mari, SAIC sau Dongfeng. În urmă cu foarte puțin timp, Great Wall a anunțat public că este interesată să negocieze preluarea mărcii Jepp de la Fiat Chrysler.
Tatonările nu au durat mult, iar acum, Sergio Marchionne a închis ușa acestor posibile discuții, afirmând că nu este sigur că o legătură cu Great Wall ar putea fi răspunsul la nevoile companiei pe care o conduce, în special cele de cash și de reducere a costurilor. Marchionne a oferit chiar și unele detalii care ar putea să vorbească despre sensibilități americane sau de altă origine, amintind „chestiuni sensibile asociate cu fuziuni trans-naționale”.
CITEȘTE ȘI Cea mai mare tranzacție din industria aerospațială: United Technologies preia Rockwell Collins pentru 23 miliarde dolariFiat Chrysler nu se află într-o perioadă strălucitoare, deși achiziția grupului Chrysler părea că merge strună, în primii ani de viață. Marca Jeep este cea care păstrează un ritm bun al business-ului și ea reprezintă o investiție profitabilă pentru oricine.
În paralel cu intervenția lui Sergio Marchionne, BMW Group, cu un volum apropiat de cel al Fiat Chrysler, dar cu cifre de profitabilitate mult mai mari, a început discuțiile cu Great Wall Motor pentru a pune bazele unei cooperări. În special, este vorba despre construirea unei uzine comune, în China, în care să fie asamblate modele ale grupului. Deși informația este în stare incipentă, ea nefiind confirmată oficial de niciuna dintre părți, arată că poziția față de o companie chineză aflată în plină exapnsiune poate fi și una pozitivă. Și asta cu atât mai mult cu cât BMW are deja un partener în China, Brilliance, alături de care produce deja de mulți ani modelele pe care le vinde pe piața locală. Singurul comentariu făcut de cei de la BMW a fost pe marginea continuării relației cu Brilliance. „Vom continua să investim și să dezvoltăm parteneriatul”.
Atât BMW, cât și Audi și Mercedes-Benz se bucură de un succes constant pe piața din China, cu ajutorul partenerilor chinezi, pe care legislația chineză îi impune la demararea unei investiții în idnustria auto.
Great Wall s-a specializat în producția de SUV-uri, lansând două mărci, Hover și Deer, care să înlocuiască numele Great Wall pe piețele occidentale. A intrat deja în UE, pe piețele din est și în Marea Britanie, având și o uzină, în Bulgaria, unde sunt asamblate SKD-uri importate din China. Majoritatea produselor sale sunt omologate ca vehicule comerciale, beneficiind astfel de reglementări mai blânde în materie de siguranță și emisii.