Vânzările de mașini noi din Germania au scăzut în septembrie, dar Dacia continuă să crească

Vânzările de mașini noi din Germania au scăzut în septembrie, dar Dacia continuă să crească
scris 8 oct 2017

Vânzările de autoturisme din Germania au scăzut în septembrie, sub așteptările analiștilor, o contribuție importantă având-o grupul auto cel mai important de pe piață, Volkswagen. Marca Dacia a ignorat trendul și a crescut și în luna a noua, având una dintre cele mai consistente evoluții de pe piață.

Piața autoturismelor noi din Germania a înregistrat un regres în luna septembrie, atât pe piața de autoturisme noi, cât și pe cea de vehicule comerciale. O scădere semnificativă s-a înregistrat și pe piața second-hand, ca urmare a numeroaselor propuneri de interdicție a mașinilor poluante, în special Euro4 diesel, în mai multe orașe din federație.

Urmărește-ne și pe Google News

Dacia a reușit să crească cu 27,5% în septembrie, păstrându-și ritmul susținut din acest an. Au fost înmatriculate 4.220 de autoturisme Dacia în cea de-a noua lună, astfel că marca românească a atins un volum de 47.691 unități în 2017, până acum. Cota de piață autoturismelor Dacia se apropie de 2%, într-o piață extrem de dezechilibrată, unde mărcile produse local sunt mai mult decât dominante. Pentru comparație, să spunem că numărul de autoturisme Dacia noi este apropiat de cel al mărcii MINI și îl depășește pe cel al altor mărci cu renume, precum Volvo, Citroen sau Suzuki.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Piața franceză de automobile a crescut și în septembrie. Dacia a urcat la o cotă de 5,7%, iar Sandero se menține în Top 10 al celor mai vândute autoturisme CITEȘTE ȘI Piața franceză de automobile a crescut și în septembrie. Dacia a urcat la o cotă de 5,7%, iar Sandero se menține în Top 10 al celor mai vândute autoturisme

Dacă vorbim despre mărcile locale, trebuie să amintim că acestea ocupă primele 7 poziții în clasament (am inclus și Skoda, parte a grupului VW, chiar dacă este produsă în Cehia), cu un volum total de 188.137 de autoturisme înmatriculate în septembrie, ceea ce reprezintă aproximativ  66% din piață. În cele 9 luni care au trecut, aceste mărci au înmatriculat nu mai puțin de 1.688.782 autoturisme.

În acest context, ținând cont de faptul că doar BMW și Skoda au crescut, este limpede de ce piața scăzut în ansamblul ei. Referitor la Skoda, marca cehă devine o problemă pentru grupul VW, deoarece a început să canibalizeze produsele VW din grup. Cota sa de piață a depășit 6 procente în septembrie (5,6% pe 9 luni), mare parte fiind luate de la clienții VW. De asemenea, marca cehă a devenit o problemă și pentru Ford, care își produce cele mai multe din automobile local, dar înregistrează scăderi în acest an (-16 procente în septmebrie). 

Vânzările de mașini noi din Germania au scăzut în septembrie, dar Dacia continuă să crească
viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto