Vânzările de autoturisme din China au crescut din nou, la fel și exporturile mărcilor locale de automobile

Vânzările de autoturisme din China au crescut din nou, la fel și exporturile mărcilor locale de automobile
scris 9 mai 2023

Piața auto din China a crescut pentru a treia lună consecutivă, readucând speranța producătorilor auto, în special a celor europeni, afectați de scăderile repetate de până acum.

Vânzările de autoturisme din China au crescut în luna aprilie cu 2,5% față de luna anterioară, volumul total înregistrat fiind de 1,63 milioane de unități, potrivit datelor publicate de asociația constructorilor de automobile din China, CPCA, care spune că din cauza impactului epidemiei de COVID, de anul trecut, rata de creștere față de aprilie 2022 este foarte mare, 55,5%. Asociația spune că piața „s-a domolit treptat”, fiind înregistrată o relaxare a războiului prețurilor, fiind consemnată și o influență a salonului din Shanghai, care a revirevenit în 2023, după pauza de anul trecut.

Urmărește-ne și pe Google News
VW schimbă întreg managementul diviziei de software, CARIAD, dar nu o desființează. „N-ar mai lansa nicio mașină în următorul an și jumătate” CITEȘTE ȘI VW schimbă întreg managementul diviziei de software, CARIAD, dar nu o desființează. „N-ar mai lansa nicio mașină în următorul an și jumătate”
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

În total, după primele patru luni, piața chineză de autoturisme a urcat deja la 5,89 milioane de vehicule, în scădere cu 1,3% față de intervalul similar din 2022.

Mărcile chineze au avut o evoluție foarte bună în aprilie (+63%, 790.000 de vehicule) și un avans de 1,5% față de martie, consolidându-și și cota de piață. Printre mărcile cu cea mai mare creștere a cotei de piață se numără BYD, Changan, Chery și SAIC. În același timp, companiile străine, prezente sub formă de parteneriate, au vândut 610.000 de unități, cu doar 35% mai mult față de aprilie 2022 (pe o piață care a crescut cu 55,5%) și o creștere față de luna anterioară de 12%. Cota mărcilor germane, care domină vânzările mărcilor de import, a fost de 21,6% din totalul pieței, în creștere cu 2,3 puncte procentuale. Mărcile americane au avut o cotă de 8,4%.

Pe segmente, cea mai mare creștere a pieței a fost în rândul mașinilor de lux, care au ajuns la aproape 20% din piață, după un avans de 101% față de anul trecut, dar în scădere față de luna martie.

Tesla caută surse de bani: proprietarii Model S pot cumpăra cu 15.000 de dolari pachetul Track Package, care crește viteza mașinii la 320 km/h CITEȘTE ȘI Tesla caută surse de bani: proprietarii Model S pot cumpăra cu 15.000 de dolari pachetul Track Package, care crește viteza mașinii la 320 km/h

Potrivit CPCA, exportul de autoturisme al Chinei a crescut în aprilie la 300.000 de vehicule, cu 3% peste luna anterioară și cu 300% mai mare decât în urmă cu un an, din care 243.000 au fost vehicule ale mărcilor chinezești, diferența fiind dată de mărcile străine care și-au exportat vehiculele produse local, în special în Europa și SUA.

Producția totală de autoturisme din China s-a ridicat, în aprilie, la 1,759 milioane de vehicule, cu 77,4% mai multe decât în aprilie 2022, dar cu 15,7% mai puține decât luna trecută.

Pe segmentul de vehicule electrice, vânzările au crescut cu 86%, la 527.000 de autoturisme, dar au scăzut cu 3,6% față de luna anterioară. În total, în 2023, piața de electrice s-a ridicat la 1,84 milioane de unități.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto china
vanzari masini electrice
electrice china