În total, pe cea mai mare piață auto din lume s-au vândut 2,24 milioane de vehicule, luna trecută, după o scădere de 0,8% în octombrie.
Cui Dongshu, secretarul general al CPCA, a descris scăderea drept ”anormală”, având în vedere că ultimele două luni ale anului sunt în mod tradițional puternice pentru vânzările auto, menționând o situație similară doar în 2008, când consumul era sub presiune, scrie News.ro.
Vehiculele electrice și hibride plug-in au reprezentat un record de 58,9% din totalul vânzărilor. În primele 11 luni, peste 11,2 milioane de unități au beneficiat de programe subvenționate de înlocuire, în favoarea vehiculelor electrice sau PHEV, potrivit datelor oficiale.
Reducerea subvențiilor guvernamentale spre finalul anului a afectat sentimentul consumatorilor, iar scăderile puternice ale vânzărilor de mașini pe benzină, precum și baza ridicată de anul trecut, au contribuit la rezultatul negativ. CPCA se așteaptă totuși ca vânzările totale din 2025 să crească cu aproximativ 5%.
Pentru 2026, analiștii CMBI estimează o evoluție aproape stagnantă, într-un context de concurență intensificată și lansări record de noi modele. Pentru a stimula cererea înainte ca reducerile de taxe pentru EV-uri și PHEV-uri să se înjumătățească în 2026, producătorii auto oferă subvenții de până la 15.000 yuani (aprox. 2.120 dolari) pentru comenzile plasate până la finalul anului, chiar dacă livrările vor fi realizate anul viitor.
Pe fondul supracapacității și al competiției excesive, Beijingul a eliminat vehiculele electrice din lista industriilor strategice pentru următorii cinci ani, semnalând un climat mai dificil pentru sector.
În segmentul buget, BYD a încheiat noiembrie cu vânzări mai mici decât anul trecut, a treia lună consecutivă de declin global, în timp ce rivali precum Geely și Leapmotor au raportat noi recorduri. BYD a realizat până acum 91% din obiectivul anual ajustat.
Tesla a înregistrat o revenire puternică în China, vânzările urcând la 73.145 de unități, comparativ cu doar 26.006 în octombrie, cel mai scăzut nivel din ultimii trei ani. Xiaomi, competitorul emergent, a livrat peste 40.000 de vehicule pentru a treia lună consecutivă, depășindu-și deja obiectivul anual de 350.000 de unități.
Exporturile auto totale ale Chinei au crescut cu 52,4% în noiembrie, față de 27,7% în octombrie, iar analiștii estimează că majoritatea creșterii de anul viitor va proveni din exporturile de vehicule electrice și hibride plug-in, care ar putea avansa cu aproximativ 40%, până la 2,83 milioane de unități.
















