Vânzările de automobile din China au scăzut din nou

Vânzările de automobile din China au scăzut din nou
scris 3 aug 2023

Piața auto din China continuă să dea bătăi de cap constructorilor auto, din cauza scăderilor înregistrate în ultimele luni. În iulie, vânzările au scăzut pentru a doua lună consecutivă.

China nu reușește să depășească în această vară vânzările din urmă cu un an, industria auto fiind nevoită să raporteze o nouă scădere a pieței în luna iulie, după ce în iunie se înregistra prima scădere din acest an. Motivul declinului este dat de baza de raportare mare, respectiv lunile iunie și iulie 2022, când a intrat în vigoare stimulentul guvernamental pentru recuperarea din pandemie. Cifrele preliminare transmise de China Passenger Car Association arată că s-au vândut 1,73 milioane de automobile, cu 5% mai puține decât în iulie 2022, dar s-a înregistrat o creștere pe segmentele de mașini cu propulsie alternativă, electrice și hibrid, cu circa 30%, la un total de 647.000 de unități.

Urmărește-ne și pe Google News
TABEL Noi scumpiri. Prețul motorinei, peste cel al benzinei CITEȘTE ȘI TABEL Noi scumpiri. Prețul motorinei, peste cel al benzinei

Comparativ cu iunie, vânzările de automobile din China au scăzut cu peste 8 procente, declinul în volum fiind de 160.000 de autovehicule.

După șapte luni, piața auto din China a depășit 12 milioane de automobile, fiind în continuare mai mare decât în 2022, în intervalul similar, cu circa 6 procente. Numărul automobilelor electrificate este de aproximativ 3,8 milioane, creșterea pe acest segment fiind foarte mare, de aproape 40%.

Companiile auto din Europa se confruntă cu o presiune tot mai mare din partea mărcilor chineze, care încep să cunoască o popularitate din ce în ce mai mare pe piața internă, odată cu lansarea de modele noi, tehnologizate, cu prețuri mai mici decât cele ale europenilor. Cel mai mare avans este în acest moment pe segmentul electric, acolo unde chinezii domină atât piața internă, cât și pe cea globală, având o cotă de peste 60% din vânzările de automobile cu baterii, dublu față de cota pe care mărcile chinezești o au pe piața generală de autovehicule.

VIDEO & FOTO Premieră mondială: Toyota lansează, după 14 ani, noul Land Cruiser CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Premieră mondială: Toyota lansează, după 14 ani, noul Land Cruiser

În 2022, dintr-un total de aproape 80 de milioane de autoturisme vândute la nivel global, aproximativ 7,4 milioane au fost 100% electrice și mai bine de jumătate din ele au fost vândute de mărcile chinezești. Ponderea acestor vehicule în vânzările totale s-a apropiat, la nivel global, de 10%, aproape dublu față de cele 5,5% din 2021, dar în China vânzările de mașini electrice au avut o pondere în piață de 15,6%, cea mai mare dintre toate piețele regionale, următoarea fiind Europa, cu 12,2%.

Constructorul chinez BYD a fost în 2022 al doilea cel mai mare producător de automobile electrice din lume, la mică distanță de Tesla, și a avut și cea mai mare creștere a cotei de piață între toate mărcile care produc vehicule cu baterii, de aproape 1,5 puncte procentuale, la 2,4%, inclusiv ca urmare a intrării pe piața din Europa.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto china
vanzari masini electrice
electrice china