Vânzările de mașini noi în Marea Britanie au crescut cu 1,2% în august, la 68.858 unități, a anunțat Asociația Producătorilor și Comercianților de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite Reuters.
În august, Dacia a vândut 1.691 de vehicule pe piața britanică, în creștere cu 108,25% față de perioada similară din 2021, când a înmatriculat 812 de unități, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Avansul din august, după cinci luni de scăderi ale livrărilor, vine în urma creșterii vânzărilor de vehicule electrice, a apreciat SMMT.
În topul celor mai bine vândute modele în august se află Volkswagen Polo, Ford Puma, Hyundai Tucson, Vauxhall Corsa și Volkswagen T-Roc,Vauxhall Corsa, Tesla Model Y, MINI, Nissan Qashqai și Volkswagen Golf.
Cota de piață a vehiculelor electrice s-a situat la 14,5% în august (de la 10,9% în perioada similară din 2021) iar cea a vehiculelor pe benzină la 46%, în timp ce pentru vehiculele pe motorină diesel cota de piață a scăzut la 6,5%. Din 2030, vânzările de mașini noi pe benzină și motorină vor fi interzise în Marea Britanie.
"Creșterea costurilor cu energia și inflația, pe lângă perturbările din lanțurile de aprovizionare, pun și mai multă presiune asupra redresării industriei auto în urma pandemiei, și cerem urgent noului premier să abordeze aceste provocări și să restabilească încrederea și creșterea sustenabilă", a apreciat directorul general al SMMT, Mike Hawes.
Recent, SMMT a înrăutățit estimările privind vânzările de mașini noi în Marea Britanie în acest an la 1,72 milioane, față de prognoza precedentă, de 1,89 milioane.
În primele opt luni din acest an, vânzările de mașini noi în Marea Britanie au scăzut cu 10,7%, la 983.099 unități.
În perioada ianuarie-august 2022, Dacia a vândut 17.216 vehicule pe piața britanică, în creștere cu 83,15% față de perioada similară din 2021, când a înmatriculat 9.400 unități.
În topul celor mai bine vândute modele în primele opt luni din acest an se află Vauxhall Corsa, Ford Puma, Nissan Qashqai, MINI și Kia Sportage.
Marea Britanie rămâne a doua mare piață auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franței, Italiei și Spaniei.