Vânzările producătorului auto britanic Aston Martin au crescut cu 224% în primul semestru, datorită primului său SUV, DBX, iar pierderile companiei s-au atenuat în aceeași perioadă, transmite Reuters.
Vehiculul DBX 4x4, care a intrat în producția în urmă cu doar un an, a reprezentat peste jumătate din cele 2.901 de vehicule comercializate de Aston Martin în perioada ianuarie-iunie, scrie News.ro.
”Construind pe baza succesului DBX, primul nostru SUV, am livrat între timp alte două noi vehicule și, cu alte lansări de produse interesante care vor ava loc, suntem poziționați bine pentru creștere”, a declarat președintele executiv Lawrence Stroll.
Brandul preferat de agentul secret de ficțiune James Bond a traversat o perioadă dificilă de la listarea sa în 2018, nereușind să îndeplinească așteptările și consumând numerar, ceea ce l-a determinat pe miliardarul Stroll să facă o nouă investiție în Aston Martin.
DBX a intrat în producție în iulie 2020 și a ajutat companie să devină atractivă pe un segment de piață profitabil.
Profitul înainte de taxe al Aston Martin a scăzut de la 227 de milioane de lire sterline în primul semestru al anului trecut la 91 de milioane de lire. Compania a afirmat că afacerile sale corespund obiectivului său privind un volum de circa 6.000 de vehicule în 2021.