Valoarea companiei japoneze Nissan a scăzut dramatic în urma declinului acționilor, ca efect inevitabil al rezultatelor financiare pe 2019 și al prognozelor pesimiste pentru 2020. Nissan a ajuns a cincea companie auto din Japonia, fiind depășită de Subaru.
Acțiunile Nissan au scăzut la un nivel istoric, cu 9,6%, cel mai slab din ultimul deceniu, astfel că valoarea de piață a companiei a coborât la 2.170 miliarde yeni (circa 18 miliarde euro), sub valoarea pe care o au Toyota, Honda, Suzuki, iar acum și Subaru. Declinul acțiunilor Nissan a fost de 19% de la începutul anului, după ce în 2019 acțiunile pierduseră 28 de procente, iar în 2018, 22%.
Estimările privind profitul operațional în 2020 au fost revizuite la 85 miliarde yeni, la jumătate față de prognozele anterioare, în condițiile în care vânzările companiei au scăzut pe aproape toate piețele importante.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania a anunțat că va diminua cuantumul dividendelor plătite, pentru a face rost de banii atât de necesari investițiilor în noile tehnologii pentru mașini electrice, astfel încât compania să rămână competitivă. „Din nefericire, performanța business-ului nostru s-a înrăutățit mai mult decât am anticipat, și asta nu ne lasă să investim în viitor”, a declarat Makoto Uchida, noul CEO al Nissan, care a preluat funcția în decembrie.
Nissan își propusese inițial un profit operațional de 230 miliarde yeni pentru anul fiscal care se încheie în martie, însă ulterior a ajustat prognoza. În anul fiscal 2018 - 2019, profitul oeprațional a fost de 318 miliarde yeni. Compania speră să redreseze și vânzările, odată cu lansarea de noi modele în următorii doi ani.
Estimările privind vânzările în acest an fiscal vorbesc despre un nivel ușor peste 5 milioane, o scădere de aproape 4 procente față de anul trecut, când scăzuseră cu 8,4%, la 5,18 milioane unități.