În ziua în care Renault Group anunța un parteneriat încheiat cu Valeo și joint-venture-ul Valeo Siemens eAutomotive, compania franceză Valeo semna achiziția întregului pachet de acțiuni de la partenerii germani Siemens.
Producătorul de componente electrice pentru industria auto Valeo va plăti 277 milioane de euro pentru 50% din compania Valeo Siemens eAutomotive, un parteneriat pe care cele două îl înființaseră în 2016. Scopul noii companii era acela de a produce tehnologii necesare noilor vehicule electrice, în special motoare electrice și grupuri motopropulsoare complete, pentru mașinile devenite tot mai populare pe piețele lumii și, în special, pe cele europene.
Constructorul francez de automobile Renault a anunțat în urmă cu câteva zile că va produce o nouă generație de motoare electric împreună cu producătorii de componente Valeo și Valeo Siemens eAutomotive. Între timp, compania Valeo Simens eAutomotive este pe cale să dispară din acestă combinație, pentru că ea va fi integrată în Valeo.
Motorul produs de Renault și Valeo va intra în fabricație începând din 2027, fiind primul motor de serie de 200 kW care nu utilizează pământuri rare.
Unii analiștii susțin că retragerea Simens arată că veniturile parteneriatului Cu Valeo nu s-au ridicat la nivelul așteptărilor. Alte voci susțin că înțelegerea dintre cele două vine ca urmare a interesului Valeo în a-și majora investițiile în zona de vehicule electrice.
Compania franceză Valeo este principalul furnizor de motoare electrice pentru automobilele complet electrice și cele plug-in hybrid, cu o pondere de peste 90% din piață, potrivit informațiilor publicate de companie.
Tranzacția prin care Valeo răscumpără 50% din Valeo Siemens eAutomotive urmează să fie finalizată pe 1 iulie, după ce va fi aprobată de autorități, compania urmând să fie integrată cu celelalte structuri ale Valeo, într-o nouă unitate, Valeo Powertrain Systems. Aceasta ar urma să aibă o creștere de 12% din piață în următorii 4 ani, cu sinergii de 120 milioane de euro anual, în timp ce marja companiei va crește de la 5,8% la 8% în 2022 și 11% în 2025. În 2025, noua structură va avea suficiente lichdități pentru a-și finanța singură dezvoltarea.
Achiziția va crește datoria netă a Valeo la 741 milioane de euro, după cum a anunțat compania.
Valeo are două uzine în România, una la Mioveni, unde produce componente pentru Dacia, și alta la Timișoara, unde produce sisteme de iluminat pentru diferite companii auto.