Guvernul Ungariei are în plan ca până la sfârșitul anului 2026, în cooperare cu Guvernul României, între orașul maghiar Nyíregyháza și Satu Mare să existe o legătură pe autostradă, a anunțat ministrul ungar al construcțiilor și transporturilor, miercuri, la conferința de presă care a avut loc cu privire la autostrada M49, aflată în curs de realizare, relatează MTI.
În vecinătatea localității Nyírmeggyes din Szabolcs-Szatmár-Bereg, János Lázár a declarat că Duna Aszfalt a reușit, cu o investiție de aproximativ 175 de miliarde de forinți, să demareze construirea primului tronson de 28 de kilometri lungime a autostrăzii care va face legătura între autostrada M3 și granița româno-maghiară, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În continuarea acestuia va fi realizat un alt tronson, de 17,5 kilometri, care va ajunge până la granița româno-maghiară, investiția fiind de 150-160 de miliarde de forinți, a spus ministrul, adăugând că acest lucru va îndepărta obstacolele din calea cooperării economice și sociale dintre cele două regiuni.
Ministrul a amintit că din 2010 încoace, în Ungaria au fost realizate aproximativ 900 de kilometri de autostrăzi și alte drumuri de mare viteză, investițiile ridicându-se la aproximativ 3 200 de miliarde de forinți. Vara trecută, continuarea investițiilor a trebuit să fie oprită aproape fără excepție, resursele guvernului maghiar fiind realocate către “obiective strategice”, a adăugat Lázár.
Cel mai important astfel de obiectiv va fi acela de a profita de faptul că Ungaria este o țară “aflată la o frontieră”, adică acela de a juca un rol de “țară-punte” între două lumi: estul și vestul, nordul și sudul, cultura europeană și cea asiatică, motiv pentru care conectarea diferitelor regiuni ale Bazinului Carpatic este foarte importantă, a explicat János Lázár.