Fisker, un producător american de mașini electrice care asambla un model în Austria, a cerut intrarea în faliment după ce compania a rămas fără bani și a fost silită să ia măsuri dure de reducere a activității în ultimele luni.
Luna trecută, Profit.ro a anunțat că filiala din Austria a producătorului Fisker a intrat oficial în procedură de insolvență, prin care încearcă să se protejeze și să-și restructureze activitatea.
În martie, Profit.ro a relatat că, deși a încercat să copieze modelul de business al Tesla, dar și filosofia bazată pe automobile electrice și scumpe, Fisker pare că nu și-a găsit drumul și soluțiile corecte.
Fisker lansase acum un an SUV-ul Ocean cu care avea planuri de a-l aduce pe cât mai multe piețe din Europa, însă compania nu a produs cât și-a propus, a avut mari probleme financiare și datoriile au crescut, scrie Hotnews.ro.

Fisker a eșuat și fiindcă nu s-au concretizat planurile de a semna un parteneriat cu o mare companie auto, ceea ce ar fi asigurat stabilitate economică și financiară. Presa a scris că s-ar fi purtat discuții cu Nissan, dar și cu alte companii, însă nu s-a ajuns la un acord.
Fisker Group a depus cererea de intrare sub protecția legii falimentului în statul american Delaware, având active cuprinse între 500 milioane și un miliard de dolari. Numărul estimat de creditori trece de 200.

Fisker a produs anul trecut 10.000 de mașini, Ocean, SUV-ul în care își punea mari speranțe, obiectivul pentru 2023 fiind de câteva zeci de mii de mașini. A livrat numai 4.700 și producția la Magna Steyr, Austria, a fost oprită în martie.
Drumul parcurs de Fisker arată cât de complicat este pentru un startup să ajungă să producă mașini în volume mari, cum s-a întâmplat cu Tesla, care a fost de câteva ori aproape de faliment. Povestea de succes a Tesla este excepția, nu regula în industria auto.