Un consorțiu spaniol din Țara Bascilor, format din acționari ai producătorului de oțel Sidenor, guvernul regional și banca locală Kutxabank, a ajuns la un acord privind achiziționarea a 29,7% din Talgo, producătorul celebrelor trenuri de mare viteză AVE, a informat Talgo, transmite Reuters.
Prețul este de 4,15 euro pentru o acțiune Talgo, plus încă 0,85 euro per titlu plătiți de consorțiu, în cazul în care constructorul feroviar spaniol își îndeplinește obiectivele financiare care vor fi stabilite, scrie Agerpres

Acordul trebuie aprobat de toate părțile implicate, iar tranzacția ar urma să se finalizeze 'în următoarele zile', a informat Talgo.
'Faptul că luarea deciziilor se va face din nou pe teritoriul nostru arată că recuperăm unul dintre obiectivele noastre industriale cheie', a afirmat Ramiro Gonzalez, șeful provinciei Alava, una dintre cele trei provincii ale Țării Bascilor.
Oferta totală implică o evaluare maximă de aproximativ 595 milioane de euro pentru întreaga companie.
Săptămâna trecută, consorțiul anunțase că oferă până la 4,80 euro pentru o acțiune Talgo, inclusiv 0,685 euro per titlu plătiți de consorțiu dacă firma își îndeplinește obiectivele financiare din 2027 și 2028.
Oficialii spanioli au declarat, în repetate rânduri, că Talgo este o companie strategică, dat fiind accesul său la informații sensibile cu privire la rețeaua feroviară din Spania și, pe cale de consecință, asupra securității naționale.
Ministrul Economiei, Carlos Cuerpo, a sugerat recent că Executivul ar sprijini o potențială ofertă a unei firme industriale spaniole, cum ar fi Sidenor. 'Ofertele vin din sectorul privat, de la companii care sunt solvabile, de natură națională și industrială, și, desigur, acesta este unul dintre obiectivele pe care le avem pentru firmele noastre strategice, cum ar fi Talgo', le-a spus Cuerpo jurnaliștilor.

Anul trecut, Guvernul spaniol a blocat o ofertă publică de preluare, lansată de consorțiul ungar Ganz Mavag Europe pentru Talgo, apreciind că această tranzacție ar 'antrena riscuri pentru securitatea națională și ordinea publică'.
Înființat în anul 1942, Grupul Talgo este principalul furnizor de trenuri pentru operatorul feroviar spaniol Renfe. Compania, la care principalul acționar este fondul de investiții Trilantica, exportă trenuri în special în Germania, Arabia Saudită, Danemarca, Egipt și SUA.