Un autovehicul second-hand din șase (60%), verificat pe InspectorAuto.ro în 2019, a avut cel puțin o daună, iar 425 dintre acestea au fost cu daună totală, arată o analiză de specialitate, realizată de către reprezentanții platformei de profil.
Sondajele realizate anul trecut de aceeași platformă arătau că 90% dintre respondenți au declarat că este mai important să cunoască istoricul de daune înainte de achiziție, și nu istoricul de kilometri așa cum s-ar fi așteptat toată lumea, scrie Agerpres.
În același timp, un alt studiu realizat în 2019, pe un eșantion de 1.000 de anunțuri cu mașini second-hand publicate pe internet, menționa faptul că cele mai multe mașini cu daune au fost sub 10.000 de euro, urmate de cele între 10.000 și 15.000 de euro și de cele între 15.000 și 30.000 de euro.
CITEȘTE ȘI Un nou jucător pe piața brokerajului corporate, condus de un fost șef AON, Marsh și Clal Insurance, actuala Gothaer Asigurări"Și totuși, în România, încă se pot vinde lejer mașini care au avut daune majore pentru că deși procentul celor care verifică mașina înainte de cumpărare a crescut simțitor, majoritatea cumpărătorilor merg în continuare pe noroc. Mașina frumoasă, povestea vânzătorului, prețul mic, dotările multe și kilometri puțini fac din mașina second-hand ispita perfectă, care ia efectiv mințile cumpărătorului și trece peste tot planul pe care și l-a făcut inițial cu privire la riscuri și pașii de urmat. Pentru anul 2020, exigența cumpărătorilor și gradul de conștientizare a riscului cresc simțitor și totodată își fac loc din ce în ce mai mult servicii adiacente tranzacției cu mașini rulate cum ar fi garanția, istoricul mașinii, verificarea tehnică, etc. Aceste servicii ajută cumpărătorul să facă o alegere cât mai bună și în același timp ajută foarte mult vânzătorii onești să vândă mai mult și mai repede", subliniază reprezentanții InspectorAuto.ro.