Uzina Ford din Craiova este luată în calcul ca fabrica în care poate fi produs primul vehicul electric compact al gigantului auto american, alături de Köln și Saarlouis (Germania). Presa din Köln deja speculează, susținând că uzina locală ar fi fost aleasă de Ford.
Producătorul auto nu confirmă însă informația privind alegerea uzinei din Köln, precizând la acest moment doar că nu a fost luată încă nicio decizie privind uzina în care va fi realizat noul model de autovehicul, astfel că, în lipsa altor informații care să fie confirmate oficial, uzina din Craiova este "în cărți".
CITEȘTE ȘI Huawei AppGallery la un an de la lansare: Peste 1.000 de aplicații românești și zeci de mii de utilizatori activiFord va lansa primul său automobil electric produs în Europa în 2023, așa cum a anunțat oficial încă de anul trecut. Timpul este foarte scurt, însă ținând cont de faptul că americanii pornesc cu un avantaj major, respectiv cu o platformă electrică completă, pe care o va cumpăra de la VW, atunci există încă timp pentru ultimele detalii. Cel mai probabil, în acest moment inginerii de la Ford lucrează intens la dezvoltarea mașinii, însă este nevoie ca, destul de rapid, compania să înceapă pregătirile pentru uzina în care va fi asamblat acest model.
Presa din Köln scrie că a consultat documente ale unor instituții de mediu, din care reiese că decizia ar fi fost luată în favoarea uzinei din Koln, principala fabrică a mărcii din Europa. În același timp, jurnaliștii germani precizează că au fost luate în calcul și fabricile din Saarlouis și Craiova, ca posibile locații. Uzina din România are marele avantaj al costurilor scăzute, în special cu forța de muncă.
Cei de la Ford nu au vrut să comenteze informația și au precizat că nu există o decizie care să fie anunțată.
Contactați de Profit.ro, nici reprezentanții Ford România nu au prezentat detalii privind decizia legată de viitorul automobil electric. "Ford își menține angajamentul puternic față de Craiova și față de România, iar așa cum am precizat și cu alte ocazii, cautăm în continuare să aducem la Craiova și alte produse. Cu toate acestea, în acest moment, nu avem nimic în plus de menționat", a transmis Ana Maria Timiș, purtător de cuvânt al Ford România.
Ford și VW au semnat un parteneriat care nu implică un schimb de acțiuni, dar care presupune un schimb de platforme și construirea de modele în comun. Colaborarea începută cu vehicule comerciale, care presupune și dezvoltarea unui pick-up al VW pe platformă Ford, continuă cu vehicule electrice, astfel că americanii vor primii un kit de producție bazat pe platforma MEB, pe care a fost construit ID.3.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ - FOTO Decizie radicală a șefilor Renault: va fi schimbat numele LoganUzina care va produce noul model electric Ford va primi o investiție de circa 1 miliard de euro, sumă necesară pentru adaptarea liniilor și pentru instalarea tehnologiilor necesare asamblării și manipulării bateriilor.
Reprezentanții Ford au anunțat anterior că modelul electric pe care îl vor construi va fi diferit de VW ID.3. „Va arăta ca un Ford, se va conduce ca un Ford și va fi consturit ca un Ford”, a spus unul din șefii companiei americane. Sunt estimate circa 600.000 de unități ce se vor vinde în Europa în intervalul 2023 – 2029.
Ford a prezentat deja primul său model electric, Mustang Mach-E (foto), fabricat în SUA, care va începe să fie livrat în Europa în 2021. Modelul este un SUV de tip coupe și are prețuri care se apropie de 50.000 de euro. Viitorul automobil compact electric ar putea să coste cu cel puțin 20.000 de euro mai puțin.