Unele agenții de turism online au oprit vânzarea biletelor la zborurile companiei low-cost Ryanair, invocând presiuni juridice și de reglementare.
Grupul de agenții care a recurs la această mișcare include Booking.com, Kiwi și Kayak.
Decizia vine pe fondul unei dispute de lungă durată între Ryanair și site-uri de rezervări online, compania aeriană lansând inclusiv o acțiune în justiție, în SUA, împotriva proprietarului Booking.com și filialele sale, inclusiv Kayak, Agoda și Priceline.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania susține că decizia nu ar urma să afecteze profitul anual, ci doar veniturile din bilete și numai pe termen scurt, deoarece Ryanair va răspunde prin reducerea tarifelor pentru pasagerii care rezervă direct prin propriul site web.
Excluderea este prezentată acum ca fiind rezultatul probabil al presiunilor agențiilor naționale de protecție a consumatorilor, a noilor măsuri de verificare a clienților adoptate de Ryanair sau ca răspuns la o recentă decizie a instanței supreme irlandeze de a bloca folosirea anumitor tehnologii pe site-urile sale, a precizat operatorul aerian low-cost. Screen-scraping implică o terță parte care accesează site-ul web al unei companii aeriene și oferă adesea tarifele transportatorului propriilor clienți prin intermediul propriului site.
Luni dimineață, acțiunile Ryanair înregistrau un declin de 3%.
CITEȘTE ȘI VIDEO "A fost o minune". Cum a fost posibilă evacuarea în câteva minute a sute de pasageri dintr-un avion japonez în flăcăriÎn ultimii ani, Ryanair a declanșat o serie de acțiuni judiciare contra agențiilor de turism online, susținând că unele impun taxe suplimentare și blochează comunicarea cu clienții.
Recent, Ryanair estima că în anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2024 va raporta un profit după taxe între 1,85 și 2,05 miliarde de euro, depășind precedentul record de 1,45 miliarde de euro din 2018.
Cea mai recentă actualizare a arătat că a zburat cu 9% mai mulți pasageri în decembrie, respectiv 12,5 milioane persoane.