Uzina de automobile Ford din Craiova va fi la rândul său afectată de criza de semiconductori, după ce acest lucru fusese raportat de uzina Dacia din Mioveni. Ford a confirmat o suspendare a activității pentru 8 zile.
Criza prin care trece industria auto la nivel global, din cauza incapacității furnizorilor de semiconductori de a face față comenzilor, a ajuns și la Craiova, unde Ford pregătește suspendarea activităților.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Ca urmare a problemelor legate de furnizarea de semiconductori care afectează o mare parte din industria auto globală, Ford Craiova va suspenda temporar producția de vehicule și motoare timp de 8 zile, începând cu 26 februarie.
Planul actual este ca producția la Ford Craiova să fie reluată pe data de 10 martie”, este mesajul companiei.
CITEȘTE ȘI VIDEO Un duplex de la nivelul superior al unui complex rezidențial nou din Brașov, cu panoramă superbă către Tâmpa și zona istoricăAngajații vor fi plătiți conform contractelor în vigoare.
CITEȘTE ȘI Câți bani generează industria jocurilor de noroc la bugetul de stat„Pe parcursul celor 8 zile în care producția va fi suspendată, angajații fabricii Ford Craiova vor fi plătiți conform acordurilor încheiate intre companie și sindicate și ținând cont de legislatia în vigoare”, au transmis pentru Profit.ro reprezentanții Ford România.
CITEȘTE ȘI Succesul Wörwag Pharma: de la farmacie la companie farmaceutică internaționalăCompania americană mai precizează că, la nivel global, Ford monitorizează îndeaproape situația și își adaptează planurile de producție pentru a minimiza efectul asupra angajaților, furnizorilor, clienților și dealerilor din întreaga Europă.
Anterior a fost relatat că producători auto din întreaga lume opresc linii de asamblare a vehiculelor din cauza lipsei semiconductorilor, în unele situații din cauza măsurilor SUA împotriva unor producători chinezi de cipuri. Profit.ro a relatat că Volkswagen a anunțat că producția de automobile a grupului a fost afectată de blocajele din industria de semiconductori. Sunt afectate uzine din China, America de Nord și Europa.
Problemele provin dintr-o multitudine de factori, producătorii de autovehicule concurând cu industria electronicelor de larg consum pentru aprovizionarea cu cipuri. Consumatorii s-au aprovizionat cu laptopuri, console de jocuri și alte produse electronice în timpul pandemiei, creând un deficit de cipuri pe tot parcursul anului 2020.