Dacia ar putea să crească în continuare prețurile mașinilor sale, ca urmare a introducerii de noi tehnologii, dar mai ales ca urmare a pregătirii pentru noile regelementări europene privind emisiile. Șeful Renault Group, Luca de Meo, a făcut unele declarații mai mult sau mai puțin surprinzătoare privind creșterea prețurilor mașinilor Dacia.
După ce a anunțat, într-un interviu, că Dacia se va diferenția și mai mult de Renault, în timp ce va căuta noi piețe pentru a se poziționa sub marca franceză, acolo unde este loc pe piață, Luca de Meo, CEO al Renault Group, face acum referiri și la prețuri. Potrivit publicației Autocar, italianul care conduce în acest moment grupul francez nu exclude o creștere a prețurilor Dacia. De Meo le-a spus că marca Dacia este una „anormală”. „Dacia se descurcă foarte bine ca profitabilitate. Își revine din punct de vedere al modelului de business, definiție de produs și amprentă industrială. Dacia este excepția de la regulă pentru mine”, explică Luca de Meo felul în care vede el marca românească. În același timp, el spune că prețurile Dacia ar putea să crească ușor, pentru a face față reglementărilor viitoare privind emisiile, repsectiv cele pentru Euro 7. Uniunea Europeană discută în prezent despre iminența introducerii ultimului prag de emisii, Euro 7, însă nu a fost încă stabilită o dată la care acestea ar putea intra în vigoare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Luca de Meo a promis, anterior, că în luna ianuarie va prezenta planul de redresare al Renault Group, însă până atunci el trebuie să ia măsuri din mers, pentru ca pierderile companiei să se diminueze în acest an. Într-un interviu pe care l-a acordat publicației Automotive News, el spune că vrea să lase Dacia să înflorească, ca un brand de sine stătător și să nu mai tindă către a fi un subbrand al Renault. El a explicat că Dacia are potențial și „face bani”, fiind ușor de vândut, cu „prețuri entry în fiecare segment”.
De Meo a decis chiar să ofere un reper destul de înalt mărcii Dacia: Citroen, într-o paralelă cu grupul PSA, în care Peugeot este corespondentul Renault.
„Dacă putem muta Renault în segmentul C, avem spațiu pentru Dacia”, a mai spus de Meo, precizând că noile Sandero și Logan pot ataca mai multe piețe. „Pentru următoarea generație a Dacia avem nevoie de o abordare modulară, cu care să începi de la specificațiile ieftine și te poți duce în sus la specificațiile înalte”, a mai spus executivul Renault.