ULTIMA ORĂ România poate avea o nouă mare fabrică auto. Un gigant caută o țară europeană pentru a produce 300.000 de mașini pe an. În România a investit deja într-o fabrică de componente

Great Wall Motors, una dintre cele mai vechi companii auto din China, care are deja la activ o încercare eșuată de a intra pe piața din Europa, a pregătit acum un nou plan, care include și o fabrică de mașini în regiune, relevă datele analizate de Profit.ro.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
ULTIMA ORĂ România poate avea o nouă mare fabrică auto. Un gigant caută o țară europeană pentru a produce 300.000 de mașini pe an. În România a investit deja într-o fabrică de componente

Șefii companiei spun că n-au decis încă locul unde vor produce mașinile, dar GWM a făcut deja primul pas în România, în acest an - VEZI MAI JOS

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Anul 2029 ar trebui să îi prindă pe chinezii de la Great Wall Motors (GWM) cu o fabrică de autovehicule funcțională într-una dintre țările din Europa.

Capacitatea pe care și-o doresc este de 300.000 de mașini pe an, după cum reiese din declarațiile șefilor acestei companii, dar marea problemă este că nu au ales încă țara în care va fi construită fabrica ce va produce aceste autovehicule.

ULTIMA ORĂ Wizz Air anunță în România - unele zboruri pot fi afectate. Mesaj către clienți CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Wizz Air anunță în România - unele zboruri pot fi afectate. Mesaj către clienți

Având în vedere că o uzină de acest gen și la o asemenea capacitate are nevoie de doi ani pentru a fi construită și de încă un an pentru creșterea treptată a producției, înseamnă că în 2026 ar trebui să existe terenul și autorizațiile de construire.

Până acum, mai multe țări au fost evitate de chinezi, din cauza recomandărilor propriului guvern, care vrea să-i pedepsească pe cei care au susținut taxele vamale, dar și din cauza salariilor prea mari.

Până acum, Germania a fost țara cea mai evitată de chinezi, din cauza costurilor, iar Turcia a fost preferată din mai multe considerente, inclusiv pentru poziția perfectă între Europa și Asia și pentru uniunea vamală pe care o are cu UE.

În Europa de Est, GWM a mai avut o fabrică în Bulgaria, în trecut, dar nu a reușit să profite de costurile foarte mici din această țară. Nu este exclusă o revenire a companiei aici, așa cum nu este exclus să aleagă, la fel ca BYD, tot Ungaria, care reprezintă compromisul ideal între costuri și poziționare.

Și Slovacia are un istoric bun din punct de vedere al industriei auto, aici fiind prezente mai multe mărci auto cu uzine proprii.

Audi nu renunță la diesel: noi motoare TDI, în combinație cu tehnologia mild-hybrid, cu comportament asemănător motoarelor electrice CITEȘTE ȘI Audi nu renunță la diesel: noi motoare TDI, în combinație cu tehnologia mild-hybrid, cu comportament asemănător motoarelor electrice

În tot acest context, România mai poate spera să reprezinte o opțiune pentru o astfel de investiție, mai ales că, după intrarea în Schengen și creșterea rețelei de autostrăzi, a depășit cele mai mari probleme pe care le invocau în trecut potențialii investitori.

GWM a făcut primul pas în România în acest an, odată cu crearea primei sale unități locale, cu sediul în Timișoara, cum a anunțat atunci Profit.ro.

Inițial, înființarea unei unități cu activități principale de producție din România părea o activitate minoră, fiind realizată în colaborare cu producătorul de corpuri de iluminat Elba.

Investiția realizată prin intermediul GWM Netherland Investment Holding BV are ca obiect principal de activitate „Fabricarea de echipamente electrice de iluminat”.

Ulterior, potrivit informațiilor obținute de Profit.ro, GWM a mărit miza, demarând o investiție de 3 milioane de euro, pentru componente din aluminiu destinate industriei auto. Investitorii chinezi au transmis autorităților române că intenționează ca, în faza a doua a investiției, să-și majoreze investiția, dar nu au oferit detalii referfitoare la tipul producției.

Solicitările Profit.ro transmise celor de la GWM pe acest subiect nu au primit niciun răspuns până acum.

ING, mesaj către clienții din România - chatbot cu AI, când și cum să fie folosit FOTO CITEȘTE ȘI ING, mesaj către clienții din România - chatbot cu AI, când și cum să fie folosit FOTO

Compania de componente a GWM care își va deschide unitatea de producție din Timișoara este specializată în producția de lumini și module de comandă a luminilor, sisteme termice pentru motor și pentru alte sisteme ale mașinilor, sisteme electrice de transmisie și control și sisteme inteligente de conducere, de interfață cu utilizatorul.

Declarațiile făcute până acum de conducerea Great Wall Motor nu au făcut referiri la posibile țări în care ar putea construi fabrica.

Xiangjung Meng, președintele activităților din Europa ale GWM, spunea că urmărește evoluția altor producători chinezi în Europa pentru a vedea unde și cum au făcut ei.

GWM și-a schimbat strategia privind Europa anul trecut, când a închis unitatea care coordona activitatea europeană din Munchen, concediind 100 de persoane. Atunci, chinezii au spus că decizia anterioară de centralizare a activităților europene nu mai este de actualitate, pentru că toată activitatea de coordonare pentru piețele externe a fost preluată Great Wall International Trade Company Limited. GWM a subliniat însă că „Europa rămâne o piață prioritară de dezvoltare”.

ULTIMA ORĂ Wizz Air anunță în România - unele zboruri pot fi afectate. Mesaj către clienți CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Wizz Air anunță în România - unele zboruri pot fi afectate. Mesaj către clienți

Luna trecută, GWM a anunțat că intenționează să lanseze șapte modele noi în Europa, începând cu 2026. Primul model ce va fi lansat este Ora 5, un SUV de mici dimensiuni, cu un design care amintește de Mini dar și de Ford Puma Gen-E.

După lansarea din China, de luna aceasta, Ora 5 va ajunge în Europa în prima jumătate a anului viitor.

GWM nu s-a axat pe propulsiile electrice așa cum au făcut alte mărci chinezești, deși are propriile modele. Compania a rămas fidelă motoarelor cu combustie și încearcă să-și mențină un portofoliu multi-energie, care să poată atrage clienți pe toate piețele pe care compania este prezentă.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0906 +0.0005+0.01 %
1 USD4.4036 +0.0090+0.20 %
1 GBP5.8158 +0.0052+0.09 %
1 CHF5.4594 +0.0052+0.10 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite