Toyoa a început să inițieze parteneriate cu furnizorii europeni de energie pentru a le putea oferi clienților proprii de mașini electrice și PHEV soluții de încărcare integrate. Serviciile de încărcare a vehiculelor pot genera venituri importante pentru producătorii auto, după cum s-a dovedit deja în cazul multora dintre producătorii europeni. Aceștia și-au dezvoltat propriile companii de energie, în asociere cu furnizori europeni de energie.
Divizia europeană a Toyota a început să creeze propriul ecosistem de încărcare a vehiculelor electrice pe piețele europene prin intermediul colaborărilor cu furnizori de energie de top din Europa. Toyota spune că este preocupată de flexibilitatea rețelei, integrarea energiei regenerabile și serviciile energetice digitale.
Primele parteneriate anunțate sunt în Marea Britanie, cu British Gas, și în Germania, cu The Mobility House Energy. Cu ajutorul acestora, clienții vor putea folosi tehnologiile de încărcare inteligentă, respectiv prin încărcarea la ore cu tarife scăzute și acces de la distanță pentru control și programare.
De asemenea, accesul la energie regenerabilă și acordarea de stimulente pentru participarea la programe de echilibrare a rețelei sunt facilități acordate clienților.
Într-o fază ulterioară, Toyota intenționează să integreze și servicii Vehicle to Grid, care vor permite proprietarilor de mașini electrice să returneze energia în rețea ca prosumatori.
Toyota spune că are în plan să grupeze toate serviciile de încărcare, acasă, la serviciu și pe șosea într-o experiență unitară.
Vânzările de mașini electrice ale Toyota în Europa sunt în continuare mult mai mici decât cele ale principalilor rivali, dar compania japoneză are un program susținut de lansări în perioada următoare, care va aduce pe șosele mai multe modele electrice. În acest an, primul model electric bZ4X a vândut 24.690 unități, în creștere cu aproape 20% față de anul anterior, dar volumele lunare au scăzut simțitor față de anul anterior, unul dintre motive fiind raportul preț/performanțe pe care îl oferă această mașină. Un al doilea model electric, Urban Cruiser, a fost lansat în acest an, dar livrările încă nu au început. De asemenea, Toyota a prezentat și al treilea model european electric, dar lansarea pe piață va avea loc anul viitor.
Compania japoneză vinde și modelul electric Proace, în mai multe versiuni de caroserie, acesta fiind o copie a modelelor Citroen Jumpy/Peugeot Expert, produsă de Stellantis în Franța.
De asemenea, Toyota vinde în Europa trei modele echipate cu propulsie PHEV, o tehnologie care combină un motor termic cu motorul electric, bateria sa putând fi încărcată la priză. Este vorba despre C-HR, Prius și RAV4, modele compacte și medii, cu prețuri destul de ridicate.















