Mitsubishi Motors va pleca din Europa, potrivit planului pe termen mediu prezentat de companie odată cu rezultatele primului trimestru din noul an fiscal.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Constructorul japonez de automobile Mitsubishi va renunța la piața din Europa și nu va mai lansa produse noi, după cum precizează planul companiei de reducerea costurilor fixe și eficientizare a business-ului. Potrivit acordului din cadrul Alianței Renault Nissan Mitsubishi, compania se va concentra pe piețele din regiunea ASEAN și pe zonele Oceania, Asia de Sud, America de Sud și Africa/Orientul Mijlociu, în timp ce în celelalte piețe va trebui să-și îmbunătățească profitabilitatea.
În Europa, planurile prevăd „înghețarea lansării de noi produse”, în timp ce în China planul prevede o colaborare cu parteneri locali, în Japonia - restructurarea producției și a rețelei de vânzări, iar în America de Nord, reducerea costurilor fixe.
Mitsubishi are o istorie destul de lungă în Europa. Actuala structură de distribuție și producție a fost înființată în 2002, dar marca este prezentă încă din anii 70 ai secolului trecut pe piețele din Europa.
În 2021, Mitsubishi a decis să închidă unitățile de producție, fabrica din Olanda fiind vândută unei companii locale.
În acest moment, vânzările Mitsubishi pe continentul european sunt susținute în special de SUV-ul hibrid Outlander, însă costurile de marketing și de funcționare fac neprofitabilă marca pe această piață.
CITEȘTE ȘI România va avea un circuit de testare a vehiculelor autonome, la Cluj. Robert Bosch și Porsche Engineering România - interesate de investițiePlanul companiei prevede oprirea vânzărilor de produse noi, la finalul actualelor modele existente. Asta înseamnă că niciunul dintre automobilele existente azi în showroom-uri nu va mai primi o nouă generație la finalul vieții.
Mitsubishi Outlander, best sellerul mărcii, se află într-un moment în care ar trebui să lanseze o nouă generație, actualul model fiind introdus pe piață încă din 2012. După cum reiese din noul plan, acesta nu mai fi lansat în Europa. După cum arată prezentarea companiei, noua generație va debuta pe piețele globale abia în anul fiscal viitor, adică după 1 aprilie 2021.
Planurile Mitsubishi s-au schimbat radical în ultimii ani, situația financiară fiind în declin vizibil. La finalul anului fiscal 2019 - 2020, compania a înregistrat o pierdere de 25,7 miliarde yeni (circa 200 milioane euro), iar pentru anul următor prognozele vorbesc despre o pierdere de circa 3 miliarde euro. În primul trimestru al actualului an fiscal compania a înregistrat scăderi de 57% față de anul trecut.
Mitsubishi este controlată de Nissan, care deține 34% din acțiuni, fiind și cel mai mare acționar.