ULTIMA ORĂ DOCUMENT Guvernul vrea penalități de la Ford Otosan pentru privatizarea uzinei din Craiova. Reacția companiei

Guvernul vrea să ceară penalități de 10 milioane de lei de la Ford Otosan România, uzina de automobile din Craiova, cu argumentul de nerespectare a unor condiții contractuale, relevă documentul deja redactat și analizat de Profit.ro.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
ULTIMA ORĂ DOCUMENT Guvernul vrea penalități de la Ford Otosan pentru privatizarea uzinei din Craiova. Reacția companiei

Suma exactă de 10,55 milioane de lei este format dintr-o amendă de 2 milioane de euro în echivalent și alte penalități, bani pe care statul îi motivează prin ‚nerespectarea obligațiilor asumate prin contractele de vânzare-cumpărare de acțiuni”.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider

Penalitățile nu sunt explicate, ci doar justificate prin „nerealizarea obligațiilor contractuale datorate de Ford Otosan România SRL pentru societatea Automobile Craiova SA”.

Potrivit reprezentanților Ford Otosan, suma vine din trecut, din perioada anterioară preluării uzinei, și reprezintă diferența unui mecanism de compensare aprobat de Guvern în urmă cu 12 ani prin OUG. Compensarea se va face cu banii pe care Ford ar trebui să îi primească de la statul român pentru investițiile de mediu realizate la uzină. „Numele Ford Otosan apare în documentație doar pentru că persoana juridică s-a schimbat după transferul acțiunilor”, au mai spus pentru Profit.ro reprezentanții Ford Otosan.

Conform evoluției acestei compensări, ea ar fi trebuit să se producă încă din 2013, când Ford a obținut la Curtea de Arbitraj despăgubiri de 15 milioane de euro pentru investițiile făcute pentru decontaminarea fabricii.

„Situația comunicată se referă la mecanismul de compensare dintre Ford și AAAS așa cum a fost legiferat prin Ordonanta de Urgenta 90/2013. Suntem în prezența unui proces de compensare complet transparent care nu face referire la Ford Otosan. Numele corporativ al lui Ford Otosan apare în documentele publice doar din rațiuni formale, cauzate de transferul de proprietate de la Ford la Ford Otosan in 2022.

La momentul actual, companiei Ford, prin Ford Otosan, îi vor fi rambursate costurile ocazionate de depoluarea istorica conform mecanismului de compensare. Prin urmare, informația potrivit căreia Ford Otosan trebuie să plătească penalități în acest context este falsă”, au declarat pentru Profit.ro cei de la Ford Otosan. Aceștia au mai precizat că  "obligațiile contractuale ale Ford Otosan ce rezultă din transferul de proprietate dintre Ford Motor Company și Ford Otosan nu au legatură cu acest subiect".

ULTIMA ORĂ Ucraina a restricționat importurile de motorină prin portul Constanța. Cantitățile livrate din România vecinilor din Est au scăzut cu peste 91% CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Ucraina a restricționat importurile de motorină prin portul Constanța. Cantitățile livrate din România vecinilor din Est au scăzut cu peste 91%

Obligațiile Fort Motor Co. au fost asumate în două momente diferite: la cumpărarea fostei fabrici Daewoo din 2007 și la momentul primirii unui ajutor de stat. Lista de condiții a fost una destul de lungă, iar mare parte din obligațiile asumate au fost îndeplinite. Ultima dată, termenele de îndeplinire a acestora fuseseră amânate până la finalul acestui an. Singura condiție neîndeplinită pentru care s-au calculat penalități la acel moment au fost cele privind volumul de automobile produs.

Ford trebuia să investească 869 de milioane de euro, să introducă în fabricație un model nou și să crească producția de motoare. Ulterior, investiția asumată a fost renegociată în 2012, ca urmare a crizei economice din acea perioadă.

„Tesla Model Y pentru săraci” a fost lansat oficial și va fi construit în Europa FOTO CITEȘTE ȘI „Tesla Model Y pentru săraci” a fost lansat oficial și va fi construit în Europa FOTO

Volumul pe care uzina trebuia să-l producă în intervalul asumat era de 810.000 de vehicule și 1,5 milioane motoare. În caz contrar, penalitățile prevăzute erau proporționale cu nerealizarea obiectivelor, compania fiind nevoită să restituie proporțional ajutorul de stat.

Guvernul intenționează să obțină acum 20,28 milioane lei din activitățile de privatizare și administrare a participațiilor statului, sumă în care este inclusă și penalitatea aplicată Ford Otosan.

Veniturile totale pe care trebuie să la aducă la buget Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului se ridică la 57,8 milioane lei.

ULTIMA ORĂ DOCUMENT Guvernul vrea penalități de la Ford Otosan pentru privatizarea uzinei din Craiova. Reacția companiei

GRAFICE România - „Accelerare artificială a înmatriculărilor” și „redresare statistică” a pieței auto. APIA confirmă datele Profit.ro CITEȘTE ȘI GRAFICE România - „Accelerare artificială a înmatriculărilor” și „redresare statistică” a pieței auto. APIA confirmă datele Profit.ro

O delegație a Ford Otosan s-a întâlnit luna trecută cu prim-ministrul Bolojan, dar subiectele discutate nu au fost făcute publice. „Guvernul susține investițiile pentru că ele creează locuri de muncă, plus-valoare și dezvoltare atât la nivel național, cât și în comunitățile locale. Economia României are resurse pentru o creștere sănătoasă, pentru competitivitate și pentru majorarea capacității de export”, a declarat premierul Ilie Bolojan la finalul întrevederii.

Directorul general al Ford Otosan, Güven Özyurt, a prezentat stadiul investițiilor și a salutat deschiderea autorităților române în sprijinul mediului de afaceri.

FOTO Nissan dezvăluie numele și primele imagini cu propria versiune a lui Duster, pe care îl compară cu Patrol CITEȘTE ȘI FOTO Nissan dezvăluie numele și primele imagini cu propria versiune a lui Duster, pe care îl compară cu Patrol

La întâlnire au participat mai mulți directori ai Ford Otosan, inclusiv actualul director al uzinei din Craiova, Firat Elhuseyni și fosta directoare, Josephine Payne, care în prezent este director adjunct al Ford Otosan.

Compania deținută de Ford și Koc Holding a investit în ultimii trei ani, de la achiziția fabricii, circa 500 de milioane de euro, a extins capacitatea de la 250.000 la 300.000 de vehicule și a demarat producție familiei Courier precum și a versiunilor electrice Puma și Courier.

De asemenea, a fost instalată o linie de asamblare a bateriilor electrice pentru aceste vehicule.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0953 -0.0010-0.02 %
1 USD4.3848 -0.0050-0.11 %
1 GBP5.8664 -0.0178-0.30 %
1 CHF5.4723 -0.0082-0.15 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite