Uniunea Europeană va lansa miercuri prima etapă a unei proceduri de infringement împotriva Italiei, pentru că nu a verificat acuzațiile că Fiat Chrysler a trișat la testele de poluare ale vehiculelor produse, în urma scandalului dieselgate de la grupul german Volkswagen, au declarat surse europene, transmite Reuters.
Oficialii UE au devenit tot mai frustrați din cauza conflictelor dintre guverne și industria auto, iar procedura de infringement împotriva Italiei este cel mai puternic instrument aflat la dispoziția Comisiei Europene prin care poate obliga țările să ia măsuri împotriva automobilelor diesel care poluează cu oxid de nitrogen, scrie News.ro.
Autoritările de reglementare ale Ue susțin că Italia nu a reușit să le convingă că așa-numitele dispozitive de apărare, folosite pentru reglarea emisiilor vehiculelor, în afara laboratoarelor de testare, sunt justificate.
”Oficialii italieni trebuie să ofere informații suplimentare care să ne convingă să dispozitivele utilizate de Fiat pe automobilele sale sunt justificate și pot fi considerate legale”, a spus una dintre surse.
Ministerul italian al Transporturilor nu a fost disponibil pentru comentarii. În februarie, acesta a spus că teste noi efectuate pe vehiculele Fiat Chrysler nu au identificat softuri ilegale.
Dispozitivele de apărare sunt interzise de legislația uE din 2007. Folosirea lor a ajuns din nou în atenție după recunoașterea de către Volkswagen, în SUA, a faptului că a folosit softuri pentru mascarea emisiilor poluante ale vehiculelor diesel.
Producătorii auto au argumentat că nu au făcut nimic ilegal, citând excepțiile care le permit să oprească sistemele de control al emisiilor atunci când este necesar pentru siguranță sau pentru protejarea motoarelor.
CITEȘTE ȘI Utilizarea camerelor de bord nu este clar reglementată, șoferii pot avea probleme juridiceÎn decembrie 2016, Comisia a lansat investigații împotriva a cinci state, între care Germania, Marea Britanie și Spania, pentru că nu au supravegheat corect industria auto.
În pofida acuzațiilor împotriva propriilor producători auto, Germania a acuzat Fiat Chrysler că folosește un dispozitiv ilegal pentru a reduce controlul emisiilor după 22 de minute, perioadă care depășește durata testelor oficiale.
După ce Italia a respins acuzațiile Germaniei, că folosește un soft ascuns pe modelele Fiat 500X, Fiat Doblo și Jeep Renegade, Berlinul a cerut Bruxelles-ului să medieze disputa. Medierea s-a încheiat în martie, fără rezultate notabile.
Potrivit sistemului actual pe care Comisia încearcă să îl reformeze, autoritățile naționale de reglementare aprobă noile modele de automobile și au puterea de a supraveghea producătorii. După aprobare, vehiculele pot fi vândute oriunde în UE.
Acțiunile de miercuri a UE împotriva Fiat Chrysler va fi prima etapă a procedurii de infringement.