Unul din amendamentele adoptate marți de trei comisii din Camera Deputaților, în cazul legii care va reglementa piața asigurărilor auto obligatorii RCA, va permite proprietarilor de mașini să fie despăgubiți indiferent de service-ul în care își vor repara mașina, dar polițele nu au cum să crească din cauza costurilor cu reparațiile, pentru că acestea reprezintă doar o mică parte din costul total al daunelor, a declarat marți președintele Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI), Cristian Muntean.
Comisiile de Buget Finanțe, Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților au votat marți un amendament care permite proprietarilor de mașini să obțină despăgubiri dacă își repară automobilul accidentat în orice service, în afara sistemelor de referință propuse inițial de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), scrie News.ro.
Asigurătorii au criticat această modificare, susținând că asta îi va obliga să mărească tarifele RCA, dar Muntean nu a fost de acord cu acest argument.
”Din cele aproape 10.000 de serice-uri din România, circa 25 au adaosuri comerciale foarte mari. Nu ar trebui, pentru un procent marginal, să se intervină într-o piață liberă. Costurile cu reparațiile reprezintă doar o mică parte din costurile totale ale daunei. Polițele vor crește pentru că așa vor asigurătorii, nu din această cauză”, a declarat Muntean.
El susține că între cele trei sisteme de referință impuse de ASF, care nu-și asumau nicio responsabilitate, existau diferențe la evalure și de 50%, iar asigurătorii alegeau cele mai mici prețuri, în dauna asiguraților.
Președintele ASSAI a atras atenția că, în România, manopera reprezintă circa 20% din costul total al unei reparații, față de 60% în Germania, în condițiile în care ora de manoperă este de aproape zece ori mai ieftină.
Muntean consideră că măsura prin care utilizarea de piese auto contrafăcute la efectuarea de reparații a devenit o infracțiune este una binevenită, în condițiile în care circa o treime dintre piese sunt falsificate.
Comisiile au votat marți pentru a păstra, în proiectul legii care reglementează asigurările auto obligatorii RCA, definiția inițială dată vehiculului care trebuie să aibă RCA, fiind excluse bicicletele și căruțele, dar au votat pentru ca vehiculele care sunt în proces de înmatriculare să aibă asigurare. Proiectul legii, în ansamblu, a fost adoptat la final, cu doar trei voturi împtotrivă și o abținere.