UE a început să colecteze tarife suplimentare pentru automobilele electrice importate din China

UE a început să colecteze tarife suplimentare pentru automobilele electrice importate din China
scris 30 oct 2024

La mai mult de un an de la lansarea anchetei sale privind subvențiile de care beneficiază constructorii chinezi de automobile electrice, Comisia Europeană a început, miercuri, să impună tarife suplimentare variind de la 7,8% pentru automobilele Tesla, până la 35,3% pentru automobilele SAIC, care se adaugă tarifelor standard de 10% impuse de UE pentru importurile de automobile, transmite Reuters.

Tarifele suplimentare au fost aprobate în mod oficial și publicate, marți, în Jurnalul Oficial al UE, ceea ce înseamnă că vor intra în vigoare miercuri.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Mazda lansează noul EZ-6 electric la doar 19.000 de dolari. După China urmează Europa CITEȘTE ȘI FOTO Mazda lansează noul EZ-6 electric la doar 19.000 de dolari. După China urmează Europa

Executivul comunitar susține că aceste tarife sunt necesare pentru a contracara ceea ce a denumit subvenții incorecte, inclusiv finanțare preferențiale și granturi precum și terenuri, baterii și materii prime la prețuri mai mici decât cele de pe piață, scrie Agerpres.

Potrivit Comisiei, China are o rezervă de capacitate de producție pentru trei milioane de automobile electrice pe an, dublu față de mărimea pieței UE. Având în vedere tarifele de 100% aplicate de SUA și Canada, cea mai evidentă piață pentru aceste automobile electrice este Europa.

"China nu este de acord și nici nu acceptă această decizie", a informat Ministerul chinez al Comerțului într-un comunicat publicat miercuri.

Beijingul a lansat propriile sale anchete, în acest an, asupra importurilor de coniac, lactate și produse de carne de porc din UE, ca represalii la tarifele Bruxelles-ului. De asemenea, China a contestat, la Organizația Mondială a Comerțului, măsurile provizorii anunțate de Bruxelles.

Constructorii auto europeni se confruntă cu un aflux de automobile electrice ieftine din partea rivalilor chinezi. Comisia estimează că ponderea mărcilor chineze pe piața din UE a crescut până la 8%, de la mai puțin de 1% în 2019, și ar putea ajunge la 15% în 2025. Potrivit Bruxelles-ului prețurile la automobile electrice chineze sunt, în mod frecvent, cu 20% sub cele ale modelelor produse în UE.

Poziția Uniunii Europene spre Beijing s-a modificat în ultimii cinci ani. UE vede China drept un potențial partener în unele zone, dar și ca un competitor și rival sistemic, însă statele membre UE nu fac front comun cu privire la tarifele pentru automobilele electrice chineze.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini
china