Compania de consultanță Wood Mackenzie estimează că, cel mai probabil, cererea de benzină la nivel global va crește cu 340 de mii de barili pe zi (și va ajunge la 26,5 milioane de barili pe zi în acest an), în scădere de la 700 de mii de barili pe zi în 2023.
“Pentru acest an, cererea pe piața chineză va crește cu doar 10.000 de barili pe zi, datorită absorbției mai mari a vehiculelor electrice“, consideră specialiștii. China, cândva motorul mondial al cererii de benzină, este de așteptată să reprezinte mai mult de jumătate din toate vânzările de vehicule electrice în acest an, a transmis Agenția Internațională pentru Energie, conform BiziDay.
Consumul de benzină de către cel mai mare importator de țiței din lume este programat să crească cu aproximativ 1,3%, echivalentul a două milioane de tone în acest an, arată prognozele China National Petroleum Corp. Pe măsură ce scăderea prețurilor stimulează cererea, ponderea mașinilor electrice vândute în acest an ar putea ajunge la 45% în China, aproximativ 25% în Europa și peste 11% în Statele Unite, estimează AIE.
Consumul de benzină din SUA a scăzut la aproximativ 8,94 milioane de barili pe zi în 2023, după ce a atins un record în 2018, potrivit Administrației americane pentru informații privind energia. Pentru 2024 se așteaptă ca cererea să fie constantă, au spus analiștii. În Europa, cererea de benzină va crește cu 50 de mii de barili pe zi sau cu 2,3% în 2024, într-un ritm similar cu cel din anii anteriori.
Spre comparație, în India și Indonezia, vânzările de mașini cu motor clasic în expansiune, împreună cu creșterea economică ridicată și cererea redusă pentru vehicule electrice, stimulează cererea de benzină. Consumul de benzină al Indiei va atinge un nou record de 39,2 milioane de tone în anul care se va încheia în martie 2025, în creștere cu aproximativ 5% față pe perioada anterioară, au arătat estimările guvernamentale.