Finalizarea tranzacției rămâne condiționată de îndeplinirea condițiilor suspensive uzuale și este estimată pentru ianuarie 2026.
Knorr-Bremse Romania este filiala locală a grupului Knorr Bremse, liderul mondial de piață și tehnologie pentru sisteme de frânare și un furnizor de top al altor sisteme pentru vehicule feroviare și comerciale.
„Preluarea activității de revizie a componentelor de frânare din România de la Knorr-Bremse România reprezintă un pas important în strategia noastră de creștere și diversificare. Această achiziție ne permite să ne consolidăm expertiza tehnică și să oferim soluții de cea mai înaltă calitate pentru sectorul feroviar și de transport comercial”, a spus Gruia Stoica, președinte și fondator GRAMPET Group.
Mutarea strategică de extindere a grupului GRAMPET în domeniul reviziei componentelor de frânare va permite diversificarea portofoliului său de servicii integrate în domeniul transporturilor. Achiziția consolidează poziția sa de jucător cheie în industria feroviară și reafirmă statutul său de contributor semnificativ la dezvoltarea economiei românești.
Integrarea activității Knorr-Bremse România va contribui la dezvoltarea unor soluții de mobilitate inovatoare, sigure și eficiente pentru clienți GRAMPET, atât pe plan local, cât și internațional. Totodată, tranzacția subliniază angajamentul grupului de a se adapta la schimbare, de a performa și a se extinde constant pe piață. De a investi în dezvoltarea durabilă a industriei feroviare, în inovație, calitate și sustenabilitate, în creșterea siguranței și eficienței transporturilor.
Consolidarea unei companii locale cu expertiză globală în sisteme critice de siguranță crește autonomia tehnologică și reduce dependența de furnizori externi. Această achiziție înseamnă dezvoltarea sectorului feroviar, creșterea competențelor tehnice și întărirea competitivității economice a României.
CRRC Shandong este una dintre cele mai mici filiale ale grupului CRRC, având însă circa 3.000 de angajați, cam jumătate din câți angajați are grupul condus de Gruia Stoica.
Grupul chinez include și companiile CRRC Qingdao Sifang, CRRC Zhuzhou sau CRRC Changchun, responsabile pentru trenuri de mare viteză, locomotive și proiecte majore globale.
Parteneriatul vizează o platformă industrială complet nouă, separată de uzina Grampet din Debrecen, specializată exclusiv în reparații și modernizări, arată Club Feroviar.
Alegerea Ungariei este justificată prin: poziționarea logistică avantajoasă, costuri operaționale moderate, pregătirea autorităților pentru investiții majore în industria grea, prezența deja consolidată a Grupului Grampet în regiune.
Surse din industrie indică faptul că fabrica va produce vagoane descoperite, vagoane platformă, vagoane specializate pentru transportul containerelor, toate în conformitate cu standardele TSI.
Primele unități ar urma să fie gata în 2026, dacă procedurile administrative sunt finalizate rapid.
GRAMPET Group este prima multinațională românească și un pionier în domeniul dezvoltării de soluții integrate de transport de marfă și logistică.
Cu o activitate de 25 de ani pe piața locală și europeană – având afaceri în Bulgaria, Ungaria, Croația Republica Moldova, Germania, Serbia, Grecia, Slovenia și Macedonia – GRAMPET este, astăzi, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est.
Operează 450 de locomotive, 20.000 de vagoane și transportă anual peste 15 milioane de tone de marfă.
Deține cel mai mare operator de transport feroviar de marfă - Grup Feroviar Român, 4 fabrici în România și Ungaria, unde construiește, repară și modernizează vehicule feroviare și 5 terminale logistice, situate la granițele cu Ucraina și Republica Moldova, precum și în Nordul Bucureștiului.
Grampet Logistics este vehiculul de investiții și diversificare a portofoliului de business GRAMPET Group.
În noiembrie 2023, compania a achiziționat 70% din pachetul de acțiuni al societății Electromontaj Carpați SA Sibiu – o tranzacție, derulată prin BVB, în valoare de 2,8 milioane de euro














