Transportatorii solicită autorităților din România să conteste acordul european care ar afecta firmele de transport

Transportatorii solicită autorităților din România să conteste acordul european care ar afecta firmele de transport
scris 20 dec 2019

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunțat, vineri, că cere autorităților din România să conteste rezultatul dialogului privind Pachetul Mobilitate 1, acord prin care firmele de transport rutier din România ar fi excluse din piața europeană.

UNTRR consideră că pachetul a condus la adoptarea unor măsuri extrem de nefavorabile pentru România, inspirate de legislația protecționistă promovată de Statele Vestice membre ale Alianței Rutiere, având ca scop restricționarea accesului transportatorilor români și estici pe piața europeană de transport rutier, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

”UNTRR solicită Eurodeputaților români, Reprezentanților Permanenți ai României la COREPER (Comitetul Reprezentanților Permanenți ai guvernelor statelor membre pe lângă Uniunea Europeană) și Ministerului Transporturilor să se opună acordului inacceptabil privind Pachetul Mobilitate 1 în cadrul votului final al Parlamentului European și contestarea acestuia la Curtea Europeană de Justiție”, se arată în comunicat.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
STUDIU: Industria auto mondială încetinește și este obligată să se reinventeze, marcată de reglementări stricte CITEȘTE ȘI STUDIU: Industria auto mondială încetinește și este obligată să se reinventeze, marcată de reglementări stricte

Transportatorii avertizează că că actualul Pachet Mobilitate restricționează grav libera circulație a transportatorilor români în UE prin măsurile extrem de restrictive adoptate, precum obligația întoarcerii camionului acasă la 8 săptămâni, introducerea unei perioade de restricționare a cabotajului (cooling off) de 4 zile și aplicarea forțată a Regulamentului Roma I firmelor de transport rutier.

”Aceste prevederi elimină transportatorii români de pe piața europeană de transport rutier și împing firmele și șoferii români să migreze în vest, împreună cu familiile lor. Obligația întoarcerii acasă a vehiculelor și restricționarea cabotajului sunt în contradicție cu ambițiile Pactului Ecologic European (Green Deal) al noi Comisii Europene și cu eforturile actuale de decarbonizare a transporturilor, întrucât aceste măsuri vor determina creșterea semnificativă a curselor fără încărcătură în UE și a emisiilor de CO2”, se arată în comunicat.

În prezent, majoritatea camioanelor se întorc în țara de înființare a companiei doar o dată sau de două ori pe an. O obligație pentru aceleași camioane să se întoarcă la fiecare opt săptămâni va conduce la creșterea parcursului în gol al camioanelor europene, generând o poluare nejustificată de până la 100.000 de tone de emisii de CO2 pe an sau chiar mai mult, potrivit UNTRR.

”Obligația întoarcerii acasă a vehiculelor și restricționarea cabotajului vor afecta totodată și consumatorii finali ai UE care se vor confrunta cu creșteri ale prețurilor la majoritatea produselor de pe raft, întrucât forțarea camioanelor să se întoarcă acasă fără încărcătură nu va crește doar consumul de combustibil al transportatorilor, ci și costul final al transportului, care va fi transferat către clienți, crescând astfel prețurile finale pentru mărfurile transportate”, se arată în comunicat.

viewscnt
Afla mai multe despre
untrr
transportatori