Toyota este de părere că mașinile alimentate cu hidrogen, de tipul fuel cell, vor ajunge la prețuri comparabile cu cele ale hibirdelor, în circa 10 ani.
Șeful vânzărilor și marketingului Toyota din Europa, Matt Harrison, a spus că, în opinia sa, mașinile alimentate cu pile electrice cu hidrogen, cunoscute și sub numele de fuel cell, vor ajunge să aibă un preț similar cu cel al hibirdelor, „în următorii 10 ani”, potrivit Automotive News.
„De la a treia generație ne așteptăm pe deplin ca prețul fuel cell să fie comparabil cu hibridele”, a declarat Harrioson la un congres organizat de ediția din Europa a prestigioasei reviste americane. „Noi credem că vehiculele fuel cell au un potențial uriaș”, a mai spus oficialul Ti spus oficialul Toyota.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Toyta are în ofertă, în prezent, modelul Mirai, care are un preț consistent, de aproximativ 60.000 de euro. Compania japoneză se pregătește să vândă un model nou, din a doua generație fule cell, pentru ca a treia generație să ajungă pe piață în următorii 10 ani.
Șeful vânzărilor Toyota a mai spus că pregătesc, la Toyota, diferite alternative în materie de tehnologii care să contribuie la atingerea țintelor de CO2 impuse de UE, dar că „vom lăsa clienții să decidă” care sunt mai potrivite.
Șefii Toyota se așteaptă să atingă limitele impuse la emsiile de CO2 la flotele vândute doar cu hibride. Potrivit datelor JATO, compania Japoneză are cele mai scăzute emisii de CO2 din Europa. Compania a vândut în Europa, inclusiv Rusia, 480.000 de autovehicule hibride, în 2018, adică aproximativ 48% din totalul vânzărilor. În Europa de vest, procentul a fost mai mare, de circa 60%. Matt Harriosn a precizat însă că livrările de mașini hibride din UE a fost limitat de capacitățile furnizorilor, nu de cerere. El a mai precizat că Toyota a redus costurile tehnologiei hibrid cu 75% de la lansarea lu iPrius, primul automobil propulsat hibrid, benzină-electric, în 1997.
Tehnologia fuel cell se va ieftini în special datorită prețului platinei utilizate, care va ajunge, la noile generații, la aceeași cantitate ca la actualele convertoare catalitice de la diesel, adică 3 - 7 grame, față de 30 - 60 grame la celulele fuel cell. Cei de la Bosch dezvoltă o nouă generație cu un consum mai mic de platină ce va fi disponibilă în 2022.