Toyota reduce prețul modelului electric bZ4X, în SUA și pe unele piețe din Europa, pentru a stimula vânzările

Toyota reduce prețul modelului electric bZ4X, în SUA și pe unele piețe din Europa, pentru a stimula vânzările
scris 17 dec 2024

Primul automobil electric al mărcii Toyota, SUV-ul bZ4X, nu se vinde extraordinar de bine, pentru că lansarea lui s-a suprapus într-o mare măsură peste perioada în care atât SUA, cât și Europa, au cunoscut o frânare puternică a cererii de automobile electrice. Pentru a contracara această tendină, compania a anunțat o reducere importantă de 6.000 de dolari, pe piața din SUA. În Europa, există prețuri diferite, în funcție de țară, dar printre cele mai mici prețuri sunt în Franța și Spania.

Toyota a abordat o strategie de electrificare complet diferită față de principalii rivali occidentali, însă constructorul japonez nu putea sfida complet tendințele de electrificare ale industriei auto.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO România caută să cumpere trenuri noi în Polonia și Germania CITEȘTE ȘI FOTO România caută să cumpere trenuri noi în Polonia și Germania

Chiar dacă investițiile în motorizările electrice au fost întârziate la maximum, Toyota a lansat în  2022 primul său model de serie, bZ4X, și simultan a anunțat un plan de electrificare care cuprinde 30 de mașini cu propulsie 100% electrică, dintre care primele 16 urmează să fie lansate în următorii doi ani.

Primul model, bZ4X, a fost lansat în plină expansiune a vânzărilor de mașini electrice, atât în China, cât și în Europa și SUA. La doar un an, însă, după startul vânzărilor, piețele au început să se confrunte cu o scădere mare a cererii.

EXCLUSIV Plafonarea tarifelor la RCA - din nou prelungită CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Plafonarea tarifelor la RCA - din nou prelungită

Modelul bZ4X, un SUV compact dezvoltat pe o platformă dedicată, e-TNGA, a fost lansat în Europa și SUA la prețuri de peste 40.000 de euro/dolari, într-un moment în care modelele electrice sub 40.000 de euro le numărai pe degete. La doar doi ani de la lansare, situația nu mai este însă deloc una optimistă.

Anul acesta, Toyota bZ4X s-a vândut la nivel global în 118.800 exemplare, potrivit datelor publicate de companie, cu un volum de 10.500 de unități vândute în octombrie. Volumul total este clar mai mare decât în anul anterior, dar dacă analizăm cifrele pentru lunile din acest an, putem observa cu ușurință că vânzările au scăzut de la 15.600 în martie, la 13.800 în iunie, pentru ca în octombrie volumul să fie la limita celor 10.000 de unități.

De altfel, tendința inversată se vede în procentele de creștere, care erau în primul trimestrul al anului la peste 70%, au scăzut la circa 50% în trimestrul al doilea și astăzi se află la doar 38% față de anul trecut, cu o creștere de numai 12% în octombrie, raportat la luna similară din 2023. Și mai grav este faptul că pe piața internă, Japonia, vânzările lui bZ4X nu s-au bucurat aproape deloc de succes, fiind în scădere încă de la începutul anului, dar aici trebuie să menționăm că mașina a fost disponibilă doar în regim de leasing.

Wizz Air lansează noi zboruri din București CITEȘTE ȘI Wizz Air lansează noi zboruri din București

În această situație, decizia Toyota de a reduce prețul acestui model este una logică, pentru a-și putea menține vânzările la un nivel care să mențină stocurile la valori normale. Potrivit anunțului făcut de Toyota pe piața din SUA, prețul va beneficia de un discount de 6000 de dolari, ceea ce înseamnă că mașina va putea fi comandată la circa 37.000 de dolari, pentru nivelul de bază, echipat cu motor electric de 200 CP și baterie de 71 kWh, cu autonomie de 400 km.

Pentru versiunea superioară, cu două motoare și tracțiune integrală, având o baterie de 72,8 kWh și autonomie de până la 542 km, prețul scade cu 5.300 de dolari, la un preț de 43.200 de dolari.

FOTO Geely lansează modelul electric Zeekr 7X în Europa, la prețuri cu 50% mai mari decât în China. Baterii încărcate mai repede decât îți ia să cumperi un sandviș și o cafea CITEȘTE ȘI FOTO Geely lansează modelul electric Zeekr 7X în Europa, la prețuri cu 50% mai mari decât în China. Baterii încărcate mai repede decât îți ia să cumperi un sandviș și o cafea

Mașinile electrice beneficiază în SUA de un credit fiscal de 7.500 de dolari, care se concretizează prin reducerea impozitelor datorate cu suma respectivă. În același timp, mașina nu este eligibilă pentru alte subvenții acordate de statul american, deoarece nu este produsă local.

Prețurile Toyota bZ4X sunt însă destul de neclare și în Europa, deoarece nivelul standard, de peste 40.000 de euro, afișa pe toate piețele la lansare, a fost abandonat în mai multe țări, în funcție de programele locale de subvenție și de cererea de mașini electrice.

Dacă în România, unde Programul Rabla „taie” la achiziție 5.100 de euro din prețul de listă, modelul electric de la Toyota costă 46.900 de euro, fiind unul dintre cele mai scumpe din Europa, în Germania prețul afișat este de 42.900 de euro, în condițiile în care aici nu mai există nicio oportunitate de achiziție cu subvenție. Dar sunt și piețe cu prețuri mai mici chiar și decât în SUA.

Taxele și impozitele locale vor fi majorate din nou în București CITEȘTE ȘI Taxele și impozitele locale vor fi majorate din nou în București

În Franța, prețul afișat pentru versiunea cea mai ieftină este de 34.900 euro, care include o reducere oferită de companie de 5.000 de euro, dar care se poate reduce și mai mult prin aplicarea subvenției de 4.000 de euro acordată de guvernul francez.

În Spania, prețul afișat de companie este de asemenea foarte mic, la 35.100 euro, cu 34.500 euro pentru micii întreprinzători.

Toyota a prezentat recent un nou model electric pe care urmează să-l lanseze în Europa în 2025, numit Urban Cruiser, acesta având dimensiuni mai mici decât bZ4X și baterie LFP, care va contribui, cu siguranță, la prețuri de lansare mult mai mici.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota bz4x
toyota electric
toyota suv