Toyota Motor a reluat producția primului său vehicul electric, bZ4X, după ce a remediat potențialele probleme de siguranță care au oprit vânzările noului model alimentat cu baterii mai bine de trei luni, transmite Reuters.
Cel mai mare producător de automobile din Japonia, care a intrat târziu pe piața de vehicule electrice, a rechemat 2.700 de bZ4X la nivel global în iunie, după ce a descoperit că există riscul ca roțile mașinii să se slăbească.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Subaru, la care Toyota deține o participație de 20%, a trebuit, de asemenea, să recheme automobile ale modelului aferent Solterra, pe care l-a dezvoltat în comun cu Toyota, scrie News.ro.
O notificare de rechemare transmisă în iunie de Toyota Ministerului japonez al Transporturilor spunea că virajele bruște și frânarea bruscă ar putea cauza slăbirea șuruburilor butucului, crescând riscul ca o roată să se desprindă de pe vehicul.
Producătorul auto a declarat joi, într-o declarație către minister, că se va asigura că șuruburile butucului au fost înlocuite și strânse corespunzător în noile versiuni ale bZ4X.
În plus, Toyota a spus că a identificat și remediat o potențială problemă cu airbagurile din mașină.
Unele airbag-uri au fost instalate necorespunzător din fabrică și riscau să se defecteze sau să provoace răni din cauza plasării unei curele în interiorul ansamblului airbag-ului.
Toyota nu a dezvăluit anterior această problemă.
CITEȘTE ȘI FOTO Noile tramvaie de la Arad, expuse în București la Salon. Când vor ieși pe traseuMasahiko Maeda, directorul tehnologic al Toyota, a declarat într-un briefing că producătorul auto a descoperit problema airbag-ului abia în ultima lună sau două.
”Ne cerem scuze din nou pentru îngrijorarea, anxietatea și neplăcerile pe care le-am cauzat clienților noștri, dealerilor și părților interesate”, a spus Maeda.
El a refuzat să comenteze cât a costat rechemarea.
Toyota s-a confruntat cu critici din partea grupurilor de mediu și a investitorilor care doresc ca grupul să se extindă mai rapid pe segmentul vehiculelor electrice cu baterii.
Toyota a respins criticile, spunând că trebuie să ofere opțiuni de mașini care să se potrivească diferitelor piețe și clienți.
Hibrizii precum Prius rămân mult mai populari pe piața de origine a Toyota.
Vehiculele electrice cu baterie pur au reprezentat doar 1% din mașinile de pasageri vândute în Japonia anul trecut, potrivit datelor din industrie.
BZ4X este disponibil pentru închiriere doar în Japonia - un serviciu care va fi reluat pe 26 octombrie, a spus Maeda. El nu a precizat când vor relua vânzările în SUA.
Doar 232 de unități de crossover, prezentate ca răspunsul Toyota la modelul Y al Tesla și ID.4 al Volkswagen, au fost vândute anul acesta în Statele Unite.
Anul trecut, producătorul auto japonez a angajat aproximativ 30 de miliarde de dolari pentru a dezvolta vehicule electrice cu baterii. Se așteaptă ca vânzările anuale ale companiei de astfel de mașini să ajungă la doar 3,5 milioane de vehicule până la sfârșitul deceniului, aproximativ o treime din vânzările anuale curente ale mașinilor sale pe benzină.