Toyota Motor a reluat producția primului său vehicul electric, bZ4X, după ce a remediat potențialele probleme de siguranță

Toyota Motor a reluat producția primului său vehicul electric, bZ4X, după ce a remediat potențialele probleme de siguranță
scris 7 oct 2022

Toyota Motor a reluat producția primului său vehicul electric, bZ4X, după ce a remediat potențialele probleme de siguranță care au oprit vânzările noului model alimentat cu baterii mai bine de trei luni, transmite Reuters.

Cel mai mare producător de automobile din Japonia, care a intrat târziu pe piața de vehicule electrice, a rechemat 2.700 de bZ4X la nivel global în iunie, după ce a descoperit că există riscul ca roțile mașinii să se slăbească.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Noile tramvaie de la Arad, expuse în București la Salon. Când vor ieși pe traseu CITEȘTE ȘI FOTO Noile tramvaie de la Arad, expuse în București la Salon. Când vor ieși pe traseu

Subaru, la care Toyota deține o participație de 20%, a trebuit, de asemenea, să recheme automobile ale modelului aferent Solterra, pe care l-a dezvoltat în comun cu Toyota, scrie News.ro.

O notificare de rechemare transmisă în iunie de Toyota Ministerului japonez al Transporturilor spunea că virajele bruște și frânarea bruscă ar putea cauza slăbirea șuruburilor butucului, crescând riscul ca o roată să se desprindă de pe vehicul.

Producătorul auto a declarat joi, într-o declarație către minister, că se va asigura că șuruburile butucului au fost înlocuite și strânse corespunzător în noile versiuni ale bZ4X.

În plus, Toyota a spus că a identificat și remediat o potențială problemă cu airbagurile din mașină.

Unele airbag-uri au fost instalate necorespunzător din fabrică și riscau să se defecteze sau să provoace răni din cauza plasării unei curele în interiorul ansamblului airbag-ului.

Toyota nu a dezvăluit anterior această problemă.

FOTO Noile tramvaie de la Arad, expuse în București la Salon. Când vor ieși pe traseu CITEȘTE ȘI FOTO Noile tramvaie de la Arad, expuse în București la Salon. Când vor ieși pe traseu

Masahiko Maeda, directorul tehnologic al Toyota, a declarat într-un briefing că producătorul auto a descoperit problema airbag-ului abia în ultima lună sau două.

”Ne cerem scuze din nou pentru îngrijorarea, anxietatea și neplăcerile pe care le-am cauzat clienților noștri, dealerilor și părților interesate”, a spus Maeda.

El a refuzat să comenteze cât a costat rechemarea.

Toyota s-a confruntat cu critici din partea grupurilor de mediu și a investitorilor care doresc ca grupul să se extindă mai rapid pe segmentul vehiculelor electrice cu baterii.

Toyota a respins criticile, spunând că trebuie să ofere opțiuni de mașini care să se potrivească diferitelor piețe și clienți.

Hibrizii precum Prius rămân mult mai populari pe piața de origine a Toyota.

Vehiculele electrice cu baterie pur au reprezentat doar 1% din mașinile de pasageri vândute în Japonia anul trecut, potrivit datelor din industrie.

BZ4X este disponibil pentru închiriere doar în Japonia - un serviciu care va fi reluat pe 26 octombrie, a spus Maeda. El nu a precizat când vor relua vânzările în SUA.

Doar 232 de unități de crossover, prezentate ca răspunsul Toyota la modelul Y al Tesla și ID.4 al Volkswagen, au fost vândute anul acesta în Statele Unite.

Anul trecut, producătorul auto japonez a angajat aproximativ 30 de miliarde de dolari pentru a dezvolta vehicule electrice cu baterii. Se așteaptă ca vânzările anuale ale companiei de astfel de mașini să ajungă la doar 3,5 milioane de vehicule până la sfârșitul deceniului, aproximativ o treime din vânzările anuale curente ale mașinilor sale pe benzină.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota motor
bz4x