Toyota a anunțat rezultatele finale de vânzări pentru 2021, confirmând astfel poziția de lider global al industriei auto, pentru al doilea an consecutiv. Compania japoneză reușise deja să depășească Volkswagen Group chiar și numai cu vânzările pe 11 luni.
Toyota a reușit să vândă în 2021 un volum total de 10,49 milioane de autovehicule cu cele patru mărci pe care le deține, Toyota, Lexus, Daihatsu și Hino, păstrându-și poziția de cel mai mare constructor auto din lume, în fața rivalilor de la Volkswagen Group. Compania germană a anunțat vânzări totale de numai 8,8 milioane de autovehicule, cu 4,5% mai puține decât în 2020. Totalul livrărilor VW este mai mic chiar și decât cel înregistrat de Toyota pe 11 luni, după cum a anunțat Profit.ro, la începutul acestei luni.
Volumul înregistrat de Toyota, anticipat deja de Profit.ro pe baza cifrelor anunțate anterior de companie, a fost mai mare cu 10,1% față de 2020, o veritabilă performanță pentru japonezi, care au reușit să traverseze criza cipurilor mult mai bine decât alte companii rivale, în special printr-o mai bună planificare a achizițiilor. În prima parte a anului, când toate companiile auto erau afectate de începutul crizei, Toyota raporta creșteri. În partea a doua anului, cei de la Toyota au fost nevoiți și ei să-și ajusteze producția în repetate rânduri, pentru a face față crizei de componente electronice, astfel că în cinci din șase luni ale trimestrului a raportat scăderi.
CITEȘTE ȘI Renault, Nissan și Mitsubishi vor investi 23 de miliarde de euro în electrificare și vor lansa 35 de modele electrice până în 2030Marca de bază, Toyota, a reușit să vândă 9,6 milioane de autovehicule, cu 10,6% mai multe decât în anul anterior, în timp ce Daihatsu a avut 4,5% creștere, iar Hino, 4,5%.
În ceea ce privește rezultatele pe regiuni, vânzările în Japonia au fost mai mici decât în 2020, cu -2,2%, în schimb în restul lumii, acestea au crescut cu 13,2%, la 8,38 milioane vehicule.
Producția Toyota a fost mult mai vizibil afectată de criză, volumul total fiind de numai 10 milioane de vehicule, acesta fiind însă mai mare decât cel înregistrat în anul anterior cu 9,4%. Diferența de circa 500.000 de automobile vândute a fost susținută de o strategie excelentă a stocurilor existente.