Toyota rămâne cel mai valoros brand auto din lume, potrivit clasamentului realizat de Kantar Millward Brown, în condițiile în care doar trei constructori auto se mai află în Top 100, față de 5 anul trecut și șase în 2017.
În clasamentul celor mai valoroase mărci din lume, Toyota, Me4rcedes-Benz și BMW mai sunt între primele 100 de branduri globale, potrivit clasamentului care se bazează pe mai multe criterii cumulate. Două mărci auto, Ford și Honda, au pierdut teren și au ieșit din Top 100.
Toyota a fost numărul 1 în lume în 12 din cei 14 ani în care a fost realizat acest clasament, în ceilalți doi marca japoneză situându-se pe locul al doilea.
Marca Volkswagen este singura din industria auto care și-a îmbunătățit valoarea în acest an, în ciuda scandalurilor privind emisiile care i-au afectat imaginea în anii trecuți. Potrivit analiștilor, tranziția la propulsia electrică, decisă de șefii companiei după scandalurile privind emsiiile, a ajutat marca foarte mult.
CITEȘTE ȘI Înmatriculările de mașini noi rămân pe creștere, chiar dacă unele mărci, inclusiv Dacia, și-au ponderat avansulSingura modificare în Top 10 al mărcilor auto este intrarea Porsche, care beneficiază de ieșirea din top a indienilor de la Maruti - Suzuki.
Top 10 cele mai valoroase mărci auto (miliarde dolari)
(în paranteză - locul la nivel global)
1. Toyota $29,15 (41)
2. Mercedes $23,36 (54)
3. BMW $23,33 (55)
4. Honda $11,75
5. Ford $11,21
6. Nissan $10,55
7. Tesla $9,29
8. Audi $8,56
9. Volkswagen $6,71
10. Porsche $5,82
Sursa: Kantar Millward Brown