Toyota este încă sceptică în privința revenirii la un ritm normal de producție din cauza crizei de semiconductori. Constructorul își prognozează prima lună din 2023 la un nivel sub cel de anul trecut, care fusese deja afectat cu peste 10%.
Cel mai mare constructor de autovehicule din lume, Toyota, continuă să lucreze cu previziuni pesimiste chiar și pentru anul 2023, din cauza problemelor cu componentele electronice. Estimările pentru luna ianuarie publicate de Toyota țintesc un volum de autovehicule produse de numai 700.000 de unități, mai mic decât cele peste 750.000 produse în 2022, în prima lună a anunlui.
La acel moment, japonezii înregistrau un declin de 12,8% față de 2020, din care la uzinele din Japonia scăderea era de aproape 30% (236.000 unități). Acum, managementul Toyota estimează doar 200.000 de autovehicule produse în Japonia și circa 500.000 în uzinele din alte țări. În același timp, compania anunță că previziunile pentru finalul anului fiscal 2023 rămân neschimbate, la 9,2 milioane de unități.
Pentru luna ianuarie, Toyota a programat opriri la două uzine, în Tahara și Hamura, unde sunt produse modelele Land Cruiser Prado, 4Runner și Lexus GX. Va fi oprită o singură linie în fiecare uzină, timp de șase zile și, respectiv, nouă zile.
Nu este exclus însă ca previziunile să fie depășite de realitate, așa cum s-a întâmplat în ultimele luni. În octombrie, de exemplu, Toyota a anunțat o producție peste 2021, „ca rezultat al unei cereri solide, care s-a suprapus peste revenirea din impactul crizei de semiconductori”.
Astfel, producția a depășit 920.000 de vehicule, cu mai mult de 100.000 peste previziunile anterioare de 800.000 de unități. Și vânzările au fost mari, peste 910.000 de vehicule, fiind cea mai bună lună octombrie din istoria grupului. În acest moment, compania japoneză are o producție mai mare cu 7,6% față de 2021.