Toată conducerea executivă a CFR Marfă, în frunte cu fostul director general Mihuț Crăciun, vizată de o anchetă DIICOT

Toată conducerea executivă a CFR Marfă, în frunte cu fostul director general Mihuț Crăciun, vizată de o anchetă DIICOT
scris 3 mai 2017

Întreaga conducere executivă a Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă ”CFR MARFĂ” S.A, în frunte cu fostul director general Mihuț Crăciun, este implicată în gruparea infracțională vizată de perchezițiile care au loc, miercuri dimineață, în București și în nouă județe, spun procurorii DIICOT.

Potrivit acestora, în cursul anului 2016, la nivelul ”CFR MARFĂ” S.A. s-a constituit un grup infracțional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central și teritorial al societății de transport, având ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societății, cu prilejul operațiunilor de vânzare-cumpărare a 2450 de vagoane destinate casării, în folosul SC REMAT S.A. Călărași, scrie News.ro.

Potrivit DIICOT, în cursul anului 2016, la nivelul Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă ”CFR MARFĂ” S.A s-a constituit un grup infracțional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central și teritorial al societății de transport, având ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societății, cu prilejul operațiunilor de vânzare-cumpărare a 2450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul SC REMAT SA Călărași a diferenței rezultate între valoarea reală și cea subevaluată a bunurilor casate.

Urmărește-ne și pe Google News

Subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri București, în baza procedurii de licitație deschisă inițiată de S.N.T.F.M. ”CFR MARFĂ” S.A a unui număr de 2450 de vagoane pe roți, la preț de fier vechi, deși, în conformitate cu standardele în materie, deșeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria “deșeu fier vechi greu” și “deșeu fier vechi special” (oțel), categorii de deșeuri cu o valoare de piață net superioară.

Alitalia a intrat în procedură de faliment, după respingerea planului de reorganizare de către angajați CITEȘTE ȘI Alitalia a intrat în procedură de faliment, după respingerea planului de reorganizare de către angajați

"Manopera frauduloasă a fost premeditată de factorii de decizie din cadrul S.N.T.F.M. CFR MARFĂ S.A în conivență cu reprezentanții SC REMAT SA Călărași. S-a constatat că, deși oferta de vânzare inițiată de S.N.T.F.M. CFR MARFĂ S.A pe Bursa de Mărfuri viza cantitatea generică de 49.000 tone fier vechi, ulterior contractul de vânzare-cumpărare încheiat cu ofertantul SC REMAT SA Călărași a menționat vânzarea fierului vechi provenit din casarea a 2450 de vagoane. Prețul de achiziție a fost de 120 euro/tona de fier vechi, în condițiile în care prețul mediu practicat pentru deșeu fier vechi greu era de 175,88 euro/tonă, iar pentru “deșeu fier vechi special” (oțel) era de 218,90 euro/ tonă", spun procurorii DIICOT.

Potrivit acestora, primul nivel al grupului infracțional organizat a fost constituit din conducerea executivă a societății S.N.T.F. MARFĂ ”C.F.R. MARFĂ” S.A, compusă din directorul general Mihuț Constantin Crăciun, directorul operațiuni dezvoltare Daniel Ciobanu, directorul Departamentului Vânzări-Trafic Eugen Tudor, directorul economic-financiar Pavel Bărculeț, managerul juridic Silviu Valeriu Costea, directorul Trafic Constantin Alupoaie, directorul vagoane Florin Enache, șeful Biroului Urmărire Contracte Mariana Căpățână și șeful Serviciului Exploatare Vagoane George Niculescu.

Aceștia au inițiat vânzarea la Bursa de mărfuri a celor 2450 de vagoane la preț de fier vechi, prin subevaluarea lor și obținerea unui preț mai mic decât valoarea reală, mai spune DIICOT.

Al doilea palier al grupului infracțional organizat a fost reprezentat de către funcționarii din cadrul sucursalelor S.N.T.F. MARFĂ ”C.F.R. MARFĂ” S.A. Timișoara, Brașov, Iași, Galați, Craiova, Cluj și Constanța, iar al treilea palier al grupului infracțional organizat a fost constituit din reprezentanții S.C. REMAT S.A.Călărași, beneficiara contractului.

Cele 2450 de vagoane supuse casării însumează cantitățile de 35.002,12 tone de oțel și 16.584,50 tone de fier vechi greu, cantități care au fost menționate în documentele încheiate ca fier vechi, mai precizează sursa citată.

În acest dosar, miercuri dimineață au loc 63 de percheziții în București și în județele Timiș, Caraș-Severin, Hunedoara, Prahova, Mehedinți, Călărași, Arad, Teleorman și Dâmbovița și ar urma să fie duse la asudieri 40 de persoane suspectate de constituire a unui grup infracțional organizat, delapidare cu consecințe deosebit de grave, fals intelectual și uz de fals.

Prejudiciul în acest dosar depășește 6,3 milioane de euro.

Mihuț Crăciun a fost revocat din funcția de director general al CFR Marfă în decembrie 2016.

viewscnt
Afla mai multe despre
cfr marfa
diicot
mihai craciun