Mașinile mărcii Tesla s-au ieftinit și pe unele din piețele din Europa, în a doua sesiune din acest an, după ce prețurile fuseseră tăiate în SUA. Elon Musk a declarat că vrea să stimuleze cererea pentru mașinile mărcii.
Prețurile Model 3 și Model Y de la Tesla au fost reduse în ultim săptămână, pe piața din Germania, Franța, Spania și Marea Britanie, dar și pe alte piețe europene, în încercarea de a opri scăderea cererii pentru mașinile mărcii.
Măsura vine la scurt timp după ce a fost inițiată în SUA, unde scăderile s-au cifrat la 5000 de dolari. În Europa, după cea de-a doua scădere, prețul este cu până la 6.000 de euro mai mic pentru Model 3 și cu 4.000 de euro, la Model Y.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În Germania, cea mai mare piață a momentului pentru Tesla, în Europa, și locul în care sunt produse cele mai multe din mașinile vândute în regiune, Model Y s-a ieftinit la 44.890 de euro, după al doilea val de reduceri, iar în Franța, la 44.990 euro. De asemenea, pe piața din Spania cel mai ieftin Model Y costă 45.990, iar în Marea Britanie prețul este 44.990 lire.
În România, prețul afișat de Tesla - la momentul la care în vest era deja disponibilă reducerea - pentru Model Y era în continuare 47.000 de euro, similar cu nivelul de la începutul acestui an. De asemenea, Model 3 afișează prețul de 41.990 euro, preț similar cu cel din Germania, mai mic cu 3.000 de euro față de prețul de lansare.
CITEȘTE ȘI Compania Cruise, deținută de GM, începe producția de serie pentru mașinile fără șofer OriginAnaliștii susțin că Tesla a apelat la aceste reduceri pentru că era compania cu cele mai mari marje de profit pe automobil, respectiv 9000 de euro, o valoare care permite ieftinirea într-o situație de criză, fără ca mașina să devină neprofitabilă.
Unul dintre argumentele pentru care conducerea Tesla a preferat să reducă prețurile este creșterea producției în toate uzinele mărcii, atât în SUA și China, cât și în Europa, la Berlin, astfel că pentru a putea să-și atingă țintele de vânzări promise, este nevoie de o reducere a prețurilor, chiar dacă unii specialiști sunt de părere că decizia ar putea afecta imaginea brandului. Un efect în acest sens a fost observat pe piața de mașini second-hand, unde proprietarii au fost nevoiți să reducă la rândul lor prețurile, deoarece o Tesla cu câteva zeci de mii de km a devenit mai scumpă decât una nouă.
În acest moment, diferența de preț poate fi observată în comparația de echipamente și versiuni. Un Model Y AWD Long Range, al cărui preț a fost redus la 53.000 de euro, poate fi cumpărat de pe piața SH cu circa 46.000 de euro, la un kilometraj de 20 – 30 mii de km, adică prețul unui Model Y cu tracțiune spate nou.