Tesla reduce prețul abonamentului la sistemul său premium de asistență pentru șofer în cazul clienților din SUA. Comercializat ca pachetul Full Self-Driving, sau FSD, clienții Tesla vor plăti acum 99 de dolari pe lună, în scădere față de 199 de dolari pe lună, transmite CNBC.
Reducerea prețului este în contradicție cu promisiunile anterioare ale CEO-ului Elon Musk, care a spus în repetate rânduri că prețul FSD va crește doar pe măsură ce Tesla adaugă caracteristici și funcționalități sistemului, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Prețul FSD va continua să crească pe măsură ce software-ul se apropie de capacitatea completă de auto-conducere cu aprobarea de reglementare”, a scris Musk pe platforma de socializare X, pe 18 mai 2020.
El a spus la acel moment că ”valoarea FSD este probabil undeva de peste 100.000 dolari pe mașină. În ciuda numelui său de marcă, opțiunea FSD a companiei de astăzi nu face vehiculele Tesla autonome sau funcționale ca robotaxiurile.
Musk le-a promis acționarilor și clienților un robotaxi de ani de zile și a spus că vehiculele lor existente vor putea în curând să se conducă singure, după o actualizare a software-ului over-the-air.
El le-a spus investitorilor, într-un un apel din 2019, că conducerea autonomă va transforma Tesla într-o companie cu o capitalizare de piață de 500 de miliarde de dolari, în creștere față de aproximativ 42 de miliarde de dolari la acea vreme. (Compania valorează astăzi peste 500 de miliarde de dolari chiar și fără a fi dezvoltat o mașină autonomă.)
Tesla a strâns peste 2 miliarde de dolari prin datorii și capitaluri proprii după apeluol respectiv.
Compania folosește senzori de pe volan și camerele din cabină, poziționați deasupra oglinzii retrovizoare, pentru a determina dacă un șofer este atent sau nu și îl va avertiza sonor să rămână cu ochii pe drum sau cu mâinile pe volan.
În 2022, Departamentul Autovehiculelor din California a acuzat oficial Tesla că s-a implicat în practici înșelătoare în ceea ce privește comercializarea sistemelor sale de asistență pentru șofer, inclusiv pachetul său standard Autopilot și FSD în SUA, conform dosarelor de la o agenție administrativă de stat.
CITEȘTE ȘI Acord final la Bruxelles pentru Euro 7. Cerințe mai stricte privind durata de viață a vehiculelorÎntre timp, Waymo, companie deținută de grupul Alphabet, operează acum servicii comerciale cu robotaxiuri în mai multe orașe din SUA. De asemenea, compania a încheiat recent un parteneriat cu Uber Eats pentru livrarea de alimente fără șofer.
În China, unitatea autonomă a companiei Didi operează comercial pe piețe, inclusiv Guangzhou.
Companii, inclusiv Wayve, susținută de Bill Gates, în Marea Britanie, și Amazon Zoox din SUA testează și robotaxiuri.
Musk a cerut ca întreg personalul de vânzări și service să instaleze și să demonstreze FSD pentru clienți înainte de a preda cheile mașinilor cumpărate de aceștia.
El a scris într-un e-mail către angajați: ”Aproape nimeni nu își dă seama cât de bine funcționează de fapt FSD (supravegheat). Știu că acest lucru va încetini procesul de livrare, dar este totuși o cerință importantă.”
După aceea, Tesla a anunțat, de asemenea, că va oferi o perioadă de încercare gratuită de o lună a FSD tuturor clienților din America de Nord.
Răspunsurile proprietarilor la cea mai recentă versiune a FSD au fost amestecate, unii fani fiind impresionați, în timp ce mulți șoferi atenți la siguranță au oprit versiunea de încercare gratuită a FSD, considerând-o ca neconsecventă și nesigură.
De asemenea, Musk a promis recent că va ”prezenta” un nou robotaxi dedicat, pe 8 august.