Tesla Model 3 revine cu o performanță greu de crezut și mult mai greu de anticipat. Modelul american propulsat exclusiv electric a reușit să vândă, în luna martie, în Europa, mai multe exemplare decât orice rival premium tradițional, și ne referim aici în special la mărcile germane, Audi, BMW și Mercedes.
Statisticile privind vânzările de automobile de pe piața Europeană arată că Tesla Model 3 a spulberat toate cele trei modele germane, Audi A4, BMW Serie 3 și Mercedes-Benz C Class, cu toate versiunile acestora de caroserie. Prima evoluție spectaculoasă a avut loc în februarie, când Tesla Model 3 a depășit vânzările celor trei modele germane, doar pe versiunile de caroserie sedan. Au fost mai mult comentarii acide, care vorbeau despre faptul că un model complet, așa cum sunt A6, Serie 5 sau C Classe, mizează pe toate caroseriile, și că este normal să fie și acestea contorizate. Numai că, o lună mai târziu, Tesla Model 3 a reușit să depășească și vânzările acestor coupe-uri sau wagon, care au volume foarte mari de vânzări în țări precum Germania sau Franța.
Potrivit datelor Jato Dynamics, Tesla Model 3 a vândut în martie 15.755 unități în Europa, o creștere masivă de la numai 3.747 unități în februarie. Cu ajutorul volumleor Model 3, Tesla a reușit să urce în topul mărcilor din Europa direct pe locul 25. Principalii competitori din segmentul mediu premium au fost Mercedes C Class, cu 14.808 unități, Audi A4, cu 12.320 unități, și BMW Serie 3, cu 12.159 unități.
Tesla Model 3 a fost, în același timp, cel mai vândut autoturism pe piețele din Norvegia, Elveția și Olanda. În Norvegia, Model 3 a avut o cotă de piață de 29%.
CITEȘTE ȘI TABEL Recorduri pe piața auto. „2019 va fi cel mai bun an pentru autoturisme noi după vârful înregistrat în 2009."Mai mult decât atât, Tesla mizează pe vânzări și mai bune în lunile care urmează, deoarece mașina nu a fost încă lansată pe toate piețele din Europa.
Tesla Model 3 costă 44.500 euro, în cea mai ieftină echipare, cu atuonomia cea mai mică.
Celelalte modele Tesla, Model S și Model X, se confruntă cu vânzări din ce în ce mai slabe pe piețele europene, odată cu apariția unor modele concurente din partea producătorilor europeni.