Noile tehnologii din domeniul transportul de persoane în regim de taxi conduc la îmbunătățirea calității vieții consumatorilor, dar nu trebuie să ducă la eliminarea formelor care deja își desfășoară activitatea, iar cadrul legal trebuie să corespundă noilor tehnologii, dar să asigure reglementări cu efect echivalent cu transportul de persoane în regim de taxi, potrivit informațiilor transmise, la solicitarea News.ro, de președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu. El a mai spus că Autoritatea are în derulare o investigație privind o posibilă încălcare a Legii concurenței de COTAR și membrii acesteia.
În ultimele luni, mai multe asociații ale taximetriștilor au protestat împotriva noului cadru de reglementare din domeniul transportului de persoane în regim de taxi, în contextul în care au acuzat patformele de ridesharing precum Clever și Uber că ar funcționa ilegal.
Chirițoiu a subliniat, la solicitarea News.ro, că transportul de persoane în regim de taxi este unul dintre sectoarele în care Consiliul Concurenței s-a implicat de-a lungul timpului, atât din punct de vedere al comportamentului jucătorilor din piață, cât și al reglementărilor în domeniu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Totodată, Autoritatea a derulat o serie de investigații pe această piață, care s-au finalizat cu sancțiuni.
”De exemplu, am amendat 8 companii active pe piața transportului de persoane în regim de taxi și dispecerat din București și județul Ilfov cu aproximativ 500.000 de euro pentru participarea la un cartel având ca obiect fixarea tarifului. De asemenea, alte 36 de companii de taxi din Constanța, Timișoara, Baia Mare, Târgu-Mureș și Râmnicu Vâlcea au fost sancționate cu peste 400.000 de euro, pentru constituirea unor carteluri în vederea fixării tarifului. Cele mai multe dintre companiile de taximetrie sancționate de noi erau membre în Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR). Companiile au contestat, însă instanța a menținut decizia Autorității de concurență”, a spus Chirițoiu, la solicitarea News.ro.
El a precizat că, și în prezent, există în derulare o investigație privind o posibilă încălcare a Legii concurenței de COTAR și membrii acesteia.
”Și în prezent, avem în derulare o investigație privind o posibilă încălcare a Legii concurenței de COTAR și membrii acesteia, prin coordonarea comportamentului concurențial pe piața serviciului de transport public de călători în regiunea București-Ilfov”, a spus Chirițoiu.
El a subliniat că a propus eliminare obligației de a aparține unui dispecerat pentru taximetriști.
”Cum mereu este loc de îmbunătățire, cred că mai sunt câteva aspecte din legislația din domeniu care trebuie ajustate. Am propus eliminarea obligației de a aparține unui dispecerat, cel puțin în localitățile mici, deoarece activitatea de dispecerizare este o activitate conexă a transportului taxi și considerăm că trebuie să fie opțiunea taximetriștilor dacă sunt arondați sau nu unui dispecerat”, a spus Chirițoiu.
CITEȘTE ȘI Chirițoiu: Consiliului Concurenței va finaliza în acest an mai multe investigații privind trucarea unor licitațiiEl a subliniat că susține crearea unui cadru legal corespunzător noilor tehnologii.
”Din punctul nostru de vedere, trebuie să fie cât mai multă concurență și de aceea susținem crearea unui cadru legal corespunzător noilor tehnologii, dar care să asigure reglementări cu efect echivalent cu transportul de persoane în regim de taxi, în special din punct de vedere al siguranței clienților, dar și al achitării obligațiilor fiscale către stat”, a spus Chirițoiu.
În plus, președintele Consiliului Concurenței a subliniat că trebuie găsite soluții astfel încât cei din piață să funcționeze fără să se elimine reciproc.
”Este firesc să încercăm să ne adaptăm la evoluțiile tehnologiei. Progresul tehnologic conduce la îmbunătățirea calității vieții consumatorilor, însă nu trebuie să conducă la eliminarea formelor care deja își desfășoară activitatea. Trebuie să găsim soluții astfel încât cei din piață să funcționeze fără să se elimine reciproc. Am propus ca taximetriștii să utilizeze și aplicațiile de tip-ehailing (ex: Clever) pentru a prelua comenzile, chiar dacă taximetriștii aparțin sau nu unui dispecerat”, a spus Chirițoiu.