Clienții Tesla persoane juridice au primit o nouă ofertă din partea constructorului american, prin care sunt informați că prețurile nete ale mașinilor au fost reduse cu aproape 10.000 de euro, comparativ cu nivelul de acum câteva luni. Înmatriculările Tesla au scăzut în aprilie, față de martie, cu 77%, iar cota de piață a scăzut vertiginos.
Tesla nu se oprește cu reducerile de prețuri, pentru a combate scăderea cererii pentru automobilele companiei. Potrivit Automobilwoche, săptămâna aceasta clienții de flote ai Tesla au primit o ofertă de prețuri prin care sunt anunțați că prețul net pentru un Model 3 este de 33.035 euro, iar prețul pentru un Model Y este de 35.473 de euro. Diferența de preț față de prețurile de listă din 2022 este de până la 9.750 de euro, în condițiile în care Tesla avea în trimestrul trei o marjă de profit per vehicul de circa 9000 de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Decizia de reducere a prețurile vine într-un context în care concurența mărcii Tesla a crescut foarte mult, iar cererea de mașini a scăzut simțitor la nivel global, și asta într-un moment în care compania și-a accelerat producția la toate uzinele sale de automobile, din SUA, China și Europa.
În același timp, analizele Troy Teslike, care urmărește comenzile de automobile ale Tesla la nivel global, arată că în luna aprilie constructorul a înregistrat numai 68.000 de comenzi, cel mai scăzut nivel din ultimele luni, o prăbușire de aproape 8 ori față de vârful înregistrat în iulie 2022, când erau înregistrate 476.000 de comenzi.
Sursa infografic: Troy Teslike
Acesta ar putea fi, de altfel, motivul pentru care Elon Musk a declarat că este dispus să accepte utilizarea publiciății în procesul de vânzare al automobilelor Tesla, contrar principiilor companiei.
Elon Musk a declarat acționarilor în cadrul Adunării Generale că se așteaptă la un mediu economic dificil în următorul an, dând vina, printre altele, pe nivelul ridicat al dobânzii Rezervei Federale a SUA.
În Europa, Tesla înregistrează deocamdată cifre foarte bune la nivelul înmatriculărilor, însă vorbim despre mașini livrate pe baza comenzilor din 2022, care au fost produse și facturate în acest an. Potrivit Jato Dynamics, în primul trimestru al acestui an, Tesla a înmatriculat 61.000 de autoturisme în luna martie și un total de 93.000 pe cele trei luni, ceea ce subliniază că luna a treia a reprezentat un vârf al livrărilor și nu a existat un flux constat al înmatriculărilor.
Pe de altă parte, dintre cele patru modele vândute pe piața europeană, doar Model Y se simte bine, cel puțin în prezent. Cu un volum de 46.000 de unități înmatriculate în martie și 71.683 de unități în cele trei luni, Model Y are o creștere de peste 170% pe intervalul analizat, în timp ce Model 3 are un declin de peste 40% comparativ cu perioada similară din 2022, ceea ce înseamnă că acest model și-a pierdut deja atractivitatea.
Model S și Model X nu mai reprezintă nici măcar atât un punct de interes pentru publicul european, ci mai degrabă au devenit produse de nișă, cu 874 și, respectiv, 494 unități, în martie.
CITEȘTE ȘI România a vândut de două ori mai multe mașini electrice decât Ungaria, Grecia, Cehia. Dacia, cotă de piață record în UEÎn aprilie, datele referitoare la înmatriculările mărcilor publicate de ACEA arată că Tesla și-a redus simțitor volumul livrat față de luna anterioară, la 14.000 de autoturisme înmatriculate în Europa, ceea ce înseamnă o scădere de 77%, cu un total care a ajuns astfel la 108.470 de autoturisme pe intervalul ianuarie – aprilie, cu 78% mai multe față de 2022.
Cota de piață a Tesla a scăzut de la 4,3% în martie, la 1,5% în aprilie, cu o valoare de 2,6% pe cele patru luni ale acestui an.