Tesla discută cu oficiali guvernamentali din Shanghai posibilitatea înființării unei fabrici pentru vehicule electrice destinate pieței chineze, transmite MarketWatch.
Producătorul auto din Silicon Valley a reiterat joi că vrea să definitiveze planurile pentru China până la sfârșitul acestui an, scrie News.ro.
China, cea mai mare piață pentru automobile noi din lume și un mare consumator de vehicule de lux, este o piață importantă pentru Tesla, mai ales că guvernul de la Beijing susține vânzările de vehicule electrice.
”Tesla este dedicată profund pieței chineze și continuăm să evaluăm posibile centre de producție din toată lumea pentru a servi piețele locale. Cu toate că ne așteptăm ca cea mai mare parte a producției să rămână în Statele Unite, trebuie să înființăm fabrici locale pentru a asigura accesabilitatea pentru piețele pe care le servim”, se arată într-un comunicat al Tesla.
CITEȘTE ȘI Intercapital Invest se retrage de pe piață după 22 ani de activitate și recomandă clienților să își transfere conturile la TradevilleCompania americană nu a menționat un partener local pentru o companie mixtă - China impune producătorilor auto să opereze fabrici împreună cu parteneri locali - dar autoritățile au semnalat disponibilitatea de a relaxa cerința.
În luna mai, directorul general al Tesla, Elon Musk, care a vizitat recent China, a sugerat că schimbarea acestei reguli ar fi ”la momentul potrivit”.
Prin fabricarea de mașini în China, Tesla ar reduce prețurile vehiculelor sale cu o treime, prin costurile mai mici de livrare și evitarea taxelor vamale.
China impune o taxă vamală de 25% pentru toate vehiculele importate, dar acest fapt nu a împiedicat cumpărătorii care văd Tesla ca fiind un motiv de prestigiu.
Un proprietar chinez al unui automobil Tesla, Chen Zhanchong, a spus că a plătit 176.000 de dolari pentru un automobil Tesla Model S P90D, la sfârșitul lui 2015, cu mult peste prețul de vânzare din SUA, dar că mașina merită banii.
Tesla a raportat venituri de peste 1 miliard de dolari în China în 2016, sumă echivalentă, potrivit analiștilor, cu vânzarea a 11.000 de vehicule. Compania a vândut peste 76.000 de automobile la nivel mondial în 2016.
În primele patru luni din 2017, Tesla a vândut 5.000 de automobile în China, potrivit site-ului EV Sales.