Tesla, acuzată oficial că a promovat în mod fals funcțiile Autopilot și Full Self-Driving ale automobilelor

Tesla, acuzată oficial că a promovat în mod fals funcțiile Autopilot și Full Self-Driving ale automobilelor
scris 7 aug 2022

Tesla, compania producătoare de mașini electrice a miliardarulio Elon Musk, este acuzată de o autoritate de reglementare a transporturilor din California că a promovat în mod fals funcțiile Autopilot și Full Self-Driving ca oferind controlul automat al unui vehicul. 

În plângerile depuse la Oficiul Audierilor Administrative de stat, Departamentul Autovehiculelor (DMV) din California a declarat că Tesla a indus în eroare potențialii clienți cu reclame care exagerează cât de bine funcționează sistemele sale avansate de asistență pentru șofer (ADAS), relatează News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Tesla ”a făcut sau a diseminat declarații care sunt neadevărate sau înșelătoare și nu se bazează pe fapte”, a spus DMV în plângeri din 28 iulie și pe care le-a făcut publice vineri.

Elon Musk relansează posibilitatea de a cumpăra Twitter, dar cu o condiție CITEȘTE ȘI Elon Musk relansează posibilitatea de a cumpăra Twitter, dar cu o condiție

Vehiculele echipate cu tehnologia Autopilot și Full Self-Driving ”nu puteau la momentul acelor reclame și nu pot funcționa nici acum ca vehicule autonome”, a adăugat DMV.

DMV analizează măsuri care ar putea include suspendarea licenței Tesla de a vinde vehicule în California și solicitarea ca producătorul auto să despăgubească șoferii.

Tesla, care și-a desființat departamentul de relații cu mass-media, nu a răspuns imediat solicitărilor de comentarii trimise prin e-mail.

Los Angeles Times a scris anterior despre plângerile DMV.

FOTO Colecția de bijuterii ”pierdută” a lui Elvis Presley, scoasă la licitație CITEȘTE ȘI FOTO Colecția de bijuterii ”pierdută” a lui Elvis Presley, scoasă la licitație

Tesla a spus că Autopilot ”permite mașinii să viraze, să accelereze și să frâneze automat pe banda sa”, în timp ce Full-Self Driving permite, de asemenea, vehiculelor să respecte semnele de circulație și să schimbe benzile.

Potrivit site-ului Tesla, ambele tehnologii ”necesită supravegherea activă a șoferului”, cu un șofer ”pe deplin atent”, ale cărui mâini sunt pe volan, ”și nu fac vehiculul autonom”.

Dar DMV a spus că declinarea răspunderii de către Tesla ”contrazice etichetele și afirmațiile originale neadevărate sau înșelătoare, ceea ce induce în eroare și nu remediază încălcarea”.

California este cea mai mare piață a Tesla din SUA. Compania a vândut acolo 121.000 de vehicule în 2021, dintr-un număr estimat de 352.000 vândute la nivel național.

Comercianți din Mall Veranda și din Piața Obor, amendați de comisarii ANPC. Neregulile constatate CITEȘTE ȘI Comercianți din Mall Veranda și din Piața Obor, amendați de comisarii ANPC. Neregulile constatate

Din 2016, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) din SUA a deschis 38 de investigații speciale privind accidentele în care au fost implicate vehicule Tesla la care sistemele ADAS erau suspectate că ar fi fost utilizate.

Au fost raportate 19 decese în urma acestor accidente, inclusiv un motociclist ucis luna trecută în Utah.

NHTSA nu a avut niciun comentariu imediat cu privire la plângerile DMV. P

reședintele Comitetului Național pentru Siguranța Transporturilor, Jennifer Homendy, într-un interviu acordat de Reuters anul trecut, a declarat că ”nu există nicio comparație” între pilotul automat al Tesla și instrumentul folosit în aviație.

”Unii producători vor face ceea ce vor să facă pentru a vinde o mașină și depinde de guvern să controleze asta”, a spus ea.

viewscnt
Afla mai multe despre
tesla
acuza
fals
autopilot
self-driving
automobil