Tesla ia măsuri pentru a calma unele companii europene de leasing, după ce repetatele reduceri ale prețului de vânzare cu amănuntul au afectat valoarea flotelor lor, iar ritmul lent al activităților de la service și reparațiile scumpe i-au supărat pe clienții lor corporativi, transmite Reuters.
Eforturile includ discounturi neoficiale la achizițiile de mașini noi, dacă sunt în stoc, și măsuri pentru remedierea problemelor de la service, a reparațiilor și a plângerilor privind comenzile, după ani în care directorii de flote și companiile de leasing au spus că Tesla a ignorat aceste probleme, conform interviurilor Reuters cu nouă șefi de la mari companii de leasing, firme de închirieri de mașini și directori de flote, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Tesla a redus prețul de vânzare cu amănuntul pentru a-și majora vânzările, ca răspuns la atenuarea cererii pe plan global pentru vehiculele electrice (EV) și intensificarea concurenței, în special din partea producătorilor auto chinezi. Dar aceste decizii i-au afectat pe cei mai mari clienți ai săi din Europa, unde achizițiile de flote reprezintă aproape din vânzările auto.
Companiile de leasing cumpără mașini noi și calculează cu cât pot vinde mașinile la încheierea contractului de leasing. Scăderea bruscă a prețului subcotează valorile reziduale, sporind costurile pentru firmele de leasing.
„Nu este nimic mai rău” decât scăderea continuă a valorii activelor cumpărătorilor de flote. „Tesla le spune acum membrilor noștri: Putem să vă acordăm discounturi și compensații. Dar valorile reziduale ale mașinilor Tesla scad atât de rapid, încât nu sunt sigur că sunt suficiente discounturile pe care ei le oferă”, a apreciat Richard Knubben, director general al Leaseurope, un grup de leasing și închirieri auto, care reprezintă companii naționale din 31 de țări.
Oficialii Tesla nu au răspuns solicitărilor de a face comentarii.
Un director important de la o mare companie europeană de leasing auto susține, sub protecția anonimatului, că începând de la mijlocul lui 2023 Tesla a oferit în mod neoficial discounturi la final de trimestru pentru Model 3 și Model Y, de până la 2.000 euro pentru achizițiile companiilor de leasing, dacă acele vehicule erau în stoc. De la finalul anului trecut, aceste discounturi au fost disponibile tot timpul, a precizat directorul.
Tim Albertsen, șeful Ayvens, cea mai mare compania de leasing auto din Europa, cu o flotă de 3,4 milioane de mașini, din care aproximativ 10% sunt EV, a spus că a constat o îmbunătățire la service-urile Tesla, dar scăderea valorii de revânzare afectează afacerile. „Tesla înțelege acest aspect și vine cu soluții care să ne ajute”, a declarat Albertsen. Acesta nu a dorit să precizeze ce măsuri a luat Tesla pentru a atenua pierderile Ayvens pe segmentul EV.
CITEȘTE ȘI În Ungaria apar încă două mărci de mașini chinezeștiCompaniile care au flote auto sunt importante pe orice piață auto, dar în special în Europa, unde firmele fac contracte de leasing pentru angajați, parțial datorită scutirilor fiscale de care beneficiază. Achizițiile companiilor de leasing și închirieri auto au reprezentat anul trecut 44% din vânzările Tesla în Marea Britanie și în 15 țări din UE, conform datelor publicate de firma ce cercetare a pieței Dataforce.
În primul trimestru, vânzările de flote auto ale Tesla în acele țări au scăzut cu 2,3%, în timp ce piața în ansamblu a înregistrat un avans de 3,5%. Declinul vine după o creștere de 57% în 2023, potrivit Dataforce.
În perioada ianuarie – martie 2024, veniturile trimestriale ale Tesla au scăzut pentru prima dată după 2020, când pandemia de COVID-19 a afectat producția și livrările. Compania americană a raportat venituri de 21,3 miliarde de dolari în primele trei luni ale acestui an, comparativ cu 23,33 miliarde de dolari în urmă cu un an și sub estimările analiștilor. De asemenea, profitul net în primul trimestru a fost de 1,13 miliarde de dolari, comparativ cu 2,51 miliarde de dolari în urmă cu un an.
Tesla a început al doilea trimestru al acestui an cu anunțul că va concedia peste 10% din forța de muncă globală și va reduce prețurile pe o serie de mari piețe, precum cele din SUA, China și Europa.