Tesla a redus prețurile în China pentru versiunile sale de performanță și cu autonomie lungă Model Y, informație care a dus la scăderea acțiunilor sale, din cauza unei presiuni suplimentare asupra marjelor sale de profit, transmite Reuters.
Este pentru prima oară din ianuarie când Tesla și-a redus prețurile vehiculelor în China, deși producătorul american de mașini electrice a apelat la alte stimulente pentru a crește vânzările în fața concurenței în creștere din ultimele luni, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Măsura a venit după ce vânzările de vehicule Tesla fabricate în China au scăzut cu 31% în iulie, față de iunie, prima lor scădere lunară din decembrie, deoarece producătorul auto a oprit o parte din producție pentru a se pregăti pentru o lansare a uneoi versiuni îmbunătățite a automobilului Model 3.
În schimb, vânzările grupului chinez BYD au crescut față de iunie.
Tesla a redus prețurile de pornire ale ambelor versiuni ale Model Y cu 14.000 de yuani (1.935 dolari).
Prețul de pornire al Model Y Long Range scade cu 4,5% la 299.900 de yuani, iar prețul de pornire al Model Y Performance este acum de 349.900 de yuani, în scădere cu 3,8%.
În același anunț, Tesla a mai spus că va oferi subvenții de asigurare în China în valoare de 8.000 de yuani, între 14 august și 30 septembrie, pentru cumpărătorii versiunilor entry-level, cu tracțiune spate, ale vehiculelor Model 3 aflate în inventar.
Analistul Evercore ISI, Chris McNally, a declarat într-o notă de cercetare că se așteaptă la reduceri similare de prețuri selectate în SUA și Europa, iar asta ar putea duce la aproximativ 1 punct procentual de presiune succesivă asupra marjelor Tesla din trimestrul trei.
Acțiunile companiei au scăzut cu 2,7%, până la un minim de peste două luni, de 236,15 dolari pe unitate, în urma informațiilor.
Reducerile de prețuri ale Tesla urmează reducerilor în numerar de luna trecută, care au venit în ciuda unui angajament făcut împreună cu alte câteva companii din China de a evita ”prețurile anormale”, despre care unii au considerat că a semnalat un armistițiu în războaiele prețurilor care au amenințat profitabilitatea industriei.
Luna trecută, CEO-ul Tesla, Elon Musk, a spus că sunt posibile reduceri suplimentare de prețuri, chiar și după ce au scăzut marjele producătorului auto.