Producția de automobile Tesla în uzina din Grunheide, Germania, pe care constructorul american a inaugurat-o în luna martie, a fost oprită, din cauza mai multor probleme. Informația a fost confirmată de mai multe publicații germane.
Tesla a ratat țintele de livrări pentru trimestrul al doilea din 2022, iar acum se confruntă cu probleme de producție, datorate atât costurilor foarte mari, cât și timpului de producție neconform cu planurile inițiale. Uzina din Berlin, care ar trebui să asigure livrări de până la 500.000 de unități anual, a fost oprită și a intrat într-un proces de îmbunătățire a ritmului de producție. O oprire similară este programată și în Shanghai, potrivit informațiilor neoficiale.
În Berlin, Tesla produce SUV-ul Model Y, iar ritmul de asamblare nu a depășit 300 – 400 de mașini pe săptămână, mult sub nivelul de 10.000, propus. Oprirea are legătură cu această cadență de producție, dar ea va ține fabrica închisă până în august.
Oficial, compania nu a anunțat nimic despre opririle din Berlin și Shanghai, iar pe 20 iulie ar trebui să publice rezultatele pentru prima jumătate a anului, când este posibil să fie oferite informații despre cele două uzine.
Vânzările anunțate pentru luna iunie au marcat o scădere pentru trimestrul al doilea al acestui an, cu 254.695 de autoturisme livrate, în pofida faptului că în iunie livrările au atins un nou record pentru marcă.
Elon Musk a declarat anterior că noile uzine din China și Germania nu sunt optimizate și că „ard bani”, referindu-se la eficiența producției. Și fabrica din SUA a fost menționată de Musk pentru costurile mari de producție.
Uzina din Berlin a fost inaugurată în 22 martie, când a pornit oficial producția lui Model Y. Fabrica ar fi trebuit să înceapă să reducă timpul de așteptare pentru numeroasele comenzi din Europa, însă nu a reușit să facă acest lucru, fiind însă sufocată cu și mai multe comenzi ale clienților europenei care au sperat că vor putea primi o Tesla fabricată în Europa. Mai mult, fabrica nu are încă finalizată unitatea de producție a bateriilor, acestea fiind importate. Estimările optimiste vorbeau despre un volum de 30.000 de Model Y produse în Berlin, dar nici acest prag nu are prea multe șanse să fie atins, iar ținta de 500.000 de unități este foarte departe, în aceste condiții.
Recent, Tesla a primit o nouă veste proastă: KBA, autoritatea federală germană pentru transporturi a emis o dispoziție prin care solicită constructorului să recheme în service 60.000 de vehicule care au probleme cu sistemul de apel pentru situații de urgență, e-call, obligatoriu în Europa.