Volkswagen a detaliat câteva din elementele pe care se bazează achiziția și integrarea Europcar în strategia NEW AUTO a companiei. Cunoscută de public pentru serviciile de rent-a-car, Europcar a fost cumpărată de VW pentru a ocupa un loc important în planurile de extindere pe segmentul de servicii de mobilitate.
Strategia de dezvoltare a grupului Volkswagen mizează pe „o cotă semnificativă a pieței globale a serviciilor de mobilitate”. Toate investițiile făcute de constructorii auto pe acest segment au venit ca urmare a numeroase analize realizate de specialiști, care arătau că în maxim 10 ani, serviciile de mobilitate vor înlocui parțial achizițiile de autovehicule și vor ajunge la sume uriașe din punct de vedere al afacerilor. Acesta este motivul pentru care VW a investit alături de doi parteneri circa 3 miliarde de euro pentru a prelua controlul acestei companii de închirieri de autovehicule.
„Cu ajutorul tehnologiei și al datelor, VW își propune să devină principalul furnizor de mobilitate durabilă”, spune VW, care explică și ce intenții are cu această companie, ce se va transforma într-o platformă de mobilitate: de la car sharing pentru câteva ore până la abonamente pentru mașini pentru câteva luni.
Volkswagen va demara deja în acest an primele faze pilot ale serviciilor de mobilitate, la Viena, iar în primul trimestru al anului 2023 la Hamburg. Dar surpriza este pregătită abia în etapa următoare: Europcar va oferi clienților vehicule autonome „în a doua jumătate a deceniului”.
Christian Dahlheim, CEO al Volkswagen Financial Services, cel care a primit misiunea de a coordona Europcar, spune că în 2030, chiar dacă va fi preferată în continuare mobilitatea individuală, se va migra de la proprietatea asupra vehiculului, la dreptul de utilizare a acestuia. „Noua noastră platformă de mobilitate, cu oferta sa foarte flexibilă și convenabilă pentru clienți, este răspunsul perfect la această tendință. Vehiculele autonome vor fi următorul schimbător de joc și vor duce platforma la un nivel și mai înalt în drumul către NEW AUTO.”
În prima etapă pregătită de VW, va avea loc centralizarea tuturor serviciilor de mobilitate pe noua platformă, cu o flotă comună pentru închirieri, abonamente, car sharing și ride haling. Poziția excelentă în aeroporturi a companiei Europcar este un avantaj uriaș.
În etapa a 2-a se va produce trecerea platformei la un nou nivel cu vehicule autonome, care va atrage și mai mulți clienți privați și corporate. VW mizează pe cele două categorii, „Mobilitatea ca serviciu” și „Transportul ca serviciu”. Primul model autonom ce va fi oferit este ID.Buzz, care este deja testat cu funcțiile de conducere autonomă.
Europcar deține și mărcile Goldcar, InterRent, Ubeeqo și Buchbinder, disponibile pe diverse piețe și pentru diferite categorii de clienți, fiind prezente în peste 140 de țări din lume.