Herbert Diess, CEO al celui mai mare constructor de automobile din Europa, VW Group, trece prin momente dificile. Cei opt care fac parte din consiliu au discutat despre posibila schimbare a lui Diess, la presiunea sindicatelor și acționarilor minoritari.
Herbert Diess a ajuns din nou la momente controverste cu sindicatele și cu acționarii minoritari, din cauza deciziilor sale criticate și a amenințărilor cu restructurarea unui număr uriaș de angajați, dar și din cauza rezultatelor nemulțumitoare din ultimele luni, care au adus pierderi ale cotelor de piață din cauza crizelor suprapuse.
În ședință a fost prezentă cu acuzații și Daniela Cavallo, președinta consiliului uzinal (o structură paralelă cu sindicatele, specifică Germaniei). Ea a avut anterior o serie de confruntări cu Herbert Diess, ultima chiar în fața angajaților în care a pus o serie de întrebări dure referitoare la evoluția fabricii din Wolfsburg, care a ajuns astăzi la un nivel istoric, comparabil cu cel din anii 50, din cauza lipsei de componente.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pozițiile din Consiliul de Supervizori sunt departe de a fi armonizate, deoarece reprezentanții familiilor Porsche și Piech, puternicii Wolfgang Porsche și Hans Michel Piech, îl susțin pe Diess, în principiu, însă cu siguranță nu vor tolera la nesfârșit un stil de conducere care să mențină tensiune între acționari și între structurile de conducere ale companiei. Pe de altă parte, și reprezentanții statului Saxonia Inferioară în board sunt de partea sindicatelor în chestiunile delicate, legate de angajați.
Pentru a se salva, Diess a venit cu propuneri de schimbare a responsabilităților în cadrul companiei, una dintre acestea fiind preluarea rolului de șef peste toate mărcile de volum de către Ralf Brandstatter, șeful mărcii VW în prezent. El ar deveni astfel șef și peste Skoda sau SEAT și ar primi un loc în consiliul de administrație al grupului. O decizie finală ar putea fi luată luna viitoare, când consiliul de supervizori se întâlnește din nou pentru a aproba planul de investiții pe următorii cinci ani.
VW Group a pierdut în luna octombrie poziția de lider european al vânzărilor de automobile, în fața rivalilor de la Stellantis, din cauza scăderilor masive de producție și de vânzări.