Renault Group a devenit acționar al startup-ului Whylot, companie de tehnologie specializată în producția de motoare electrice inovatoare.
Constructorul francez Renault, care deține și marca Dacia, continuă să investească în zona de propulsie electrică, cu achiziția unui pachet de 21% din acțiunile companiei Whylot, care dezvoltă motoare electrice ce se bazează pe o tehnologie nou, inovativă. Este vorba despre motoare cu o arhitectură nouă, cu un flux axial, ce permite forme mai compacte ale acestora în comparație cu motoarele clasice, cu flux radial, generând totodată și o creștere a cuplului și puterii, raportat la masa motorului. Compania are sediul în Franța și a fost finanțată și de Guvernul Franței.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Renault precizează că investiția pe care o face în compania Whylot vine ca o întărire a relațiilor dintre cele două companii, care au colaborat deja în dezvoltarea de motoare electrice cu flux axial. Renault și Whylot semnaseră anterior un angajament de parteneriat. Scopul principal al Renault era de introducere a motoarelor electrice axiale pe motorizările hibrid, astfel încât să reducă costurile de producție, dar și emisiile de CO2 ale acestor sisteme. Compania franceză de automobile spune că va deveni astfel primul constructor auto care va folosi pe scară largă motoare electrice cu flux axial, începând din 2025.
„Suntem încântați să facem un pas mai departe în relația noastră cu Whylot, un start-up care promite în designul și dezvoltarea motoarelor high-tech. Parteneriatul asociat cu o investiție în acțiuni este o demonstrație a angajamentului nostru pentru rădăcinile franceze și pentru ancorarea industrială a Renault Group în Franța, având ca țintă producerea de mașini electrice și electrificate populare, accesibile și profitabile”, a declarat Philippe Brunet, director pentru motoare și vehicule electrice al Alianței Renault Nissan Mitsubishi.
CITEȘTE ȘI Volkswagen Golf, afectat de criză, iese din Top 10 al vânzărilor europene după zeci de ani de supremație. Marile companii pierd mii de mașini pe ziMotoarele cu flux de curent axial nu sunt o noutate, însă ele s-au lovit de câteva probleme majore, tehnice. Viteza mare cu care se rotesc generează temperaturi mari, care trebuie rezolvate cu sisteme de răcire complicate, există riscul de demagnetizare a magneților, din același motiv, iar producerea lor în uzină, cu cadență ridicată, este dificilă, din cauza structurii complicate a statorului. Cei de la Whylot susțin că au găsit soluții pentru toate aceste probleme, cu ajutorul unor materiale noi, inovatoare, care nu generează temperaturi, nu demagnetizează magneții și sunt ușor de produs. Ei folosesc o structură modulară, brevetată, cu două rotoare și mai puțini magneți.